Sometimes it is fun to try something new

Förra veckan var jag och Jamie och handlade på Sainsburys (vi handlar oftast på Tesco) och vi bestämde oss för att testa ett par slags fancy looking ready cooked meals. De var förvånansvärt goda och mättande!! Den första var en Lemon Chicken Risotto, något annorlunda men god smak. Väldigt mättande, det var rätt mycket ost i den så det var krämigt och gott.

Den andra var Beef Bourguignon, en beef gryta med lök, champinjoner osv och klyftpotatis. Väldigt gott, köttet var riktigt mört och såsen var vinbaserad, påminde mycket om när Tania (förra au pair mamman) gjorde coq au vin. Jag fick alla champinjoner eftersom Jamie inte gillar dem, muuums säger jag! :)

Tredje och sista var Creamy Basil Chicken. 2 st kycklingbröst, mandelpotatis och haricot verts i en krämig och god basilika sås. Denna var nog vår favorit, kanske min favorit eftersom det var kokt mandelpotatis till - min favorit potatis och den var KOKT, vi äter aldrig kokt potatis vanligtvis för Jamie tycker inte om det.

På tal om kokt potatis, när jag sa att guuuuu vad gott med kokt potatis! Så sa han, ja det var gott. Då sa jag, men varför vill du aldrig äta kokt potatis om jag kokar det, det är ju samma sak? Då säger han att han bara gillar kokt potatis om det är baby potatoes, dvs färskpotatis. Då kunde jag inte hålla inne bonden i mig och utbrast på ett skojsamt sätt - men snälla, hur tror du folk överlever vintrarna ute på landet? Man äter potatisen man odlat på hösten, kokar dem och äter som de är, gör potatismos eller kokar i soppa, det FINNS INTE ens färsk potatis förutom på sommaren. Då säger han "this is why we have supermarkets". haha! Jag är allt lite bonde tror jag.

Dessutom, i Sverige kan man väl bara köpa färskpotatis på sommaren? Det trodde jag iallafall? Här säljer dom det året runt, måste ju vara importerade potäter? Haha jaja, nu är det bäst jag slutar! :)


Lemon Chicken Risotto (och min sallad :P)


Creamy Basil Chicken (och garlic bread)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0