I appreciate the things you do for me

Igår efter jobbet så gick jag på en promenad. Jag gick omkring lite i Lily Hill park och kunde inte låta bli att le för mig själv! Såg massor av påskliljor och - wait for it - VITSIPPOR!! De fick mig att längta hem lite extra, men även att känna mig lite extra som hemma, svårt att förklara..

Jaja sen gick jag hem och lagade mat, testade att göra en ost och dill sås som jag hällde över mini färsk potatis och så blev det några chili räkor och kyckling vingar till samt vitlöksbröd. Det får bli små plock när man inte har mycket hemma! Snart löning iaf.


Jätte gott blev det men jag åt alldeles för mycket!


Miniature baby potatoes i ost och dill sås


ca 10 st mini färsk potatisar
1-2 msk smör
1-2 msk mjöl
2 dl mjölk
en näve riven ost
salt
vitpeppar
dill

Koka potatisen i saltat vatten med lite dill i. Smält smöret och blanda i mjölet. Låt det puttra lite och rör sedan ner mjölken i omgångar. Om det tjocknar för mycket, ha i lite mer mjölk (eller ev lite vatten). Lägg ner den rivna osten och rör tills det smält samman med såsen. Smaksätt med salt, vitpeppar och lite dill. När potatisen är färdigkokt, häll av vattnet och lägg ner potatisarna i såsen/häll såsen över potatisarna och koka någon minut till. :)

Kommentarer
Postat av: mamma

vad gott det ser ut, jag blir ju hungrig ! Pöss

2012-03-29 @ 18:01:08
Postat av: Charlotta

Låter ju supergott! Vad härligt med vår, när jag vaknade idag var det alldeles vitt ute och -2 :/

2012-03-31 @ 09:06:29
URL: http://bagarebebis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0