Because she came here with me

Jag och Jamie har just varit på bio! Gudarns vad dyrt det blivit med bio + bio snacks, jag smällde nästan av när jag stod i kassan. Men men.

Vi såg The Hunger Games. Den var helt okej, men jag har nyligen läst boken och som vanligt så var boken bättre än filmen! :P jag tror denna film skulle ha vunnit på att vara en 15+ och inte bara 12+ för det våldsamma (som beskrevs i detalj i boken) var knappt med i filmen, det var en himla blandning mellan barn och vuxen film och passade inte riktigt in på varken eller. Och detta är då en film som handlar om att överleva i det vilda, ungdomar som måste döda varandra. Så de hade nog vunnit på att göra den mer "vuxen inriktad". Men men, sevärd var den iallafall och som alltid vill jag gärna se filmatiseringen av en bok jag läst!

Snart ska vi åka och försöka tanka bilen. Ja, klockan halv ett på en fredag kväll. Det är nämligen bensin panik här i England och på dagarna är det antingen milslånga köer till macken eller så har de SLUT på bensin så vi tänkte pröva lyckan nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0