There is this and there is that

Billåset funkar ännu inte. Jag hade visst missförstått garaget i Wokingham för ett vanligt reparationsgarage, jag gick in och frågade om de kunde hjälpa mig, jag har en bil av den och den modellen och låset har fallit in i dörren. Nej du måste ta av hela handtaget och komma in med det, så kan vi kolla om vi har den delen att byta till. Kan inte någon bara kolla på den iallafall och förklara vad som ska göras? Nej. Så var det en stor skylt "DIY - do it yourself" och en annan "We do not lend out any tools" och jag som har noll erfarenhet och inte ett enda verktyg fick snopet åka hem till Bracknell igen.

Så bildelar etc har dem och till helt okej priser men om man inte kan något om bilar så är det rätt pointless vilket det tyvärr var i mitt fall. :P jag blev irriterad och ringde Jib som kan bilar bättre än både jag och Jamie och frågade om råd, han sa att han kan kolla på bilen idag. Vi ska ringa han om en stund (haha, han sa call me after 11 - I should be getting up by then).

Sen åkte jag till Amen Corner, en gitarr affär och köpte strängar till Jamie, och så tillbaka till Jamie's pappa och parkera bilen där. Väldigt schysst att han och Karen låter oss ha bilen stå där faktiskt, vi ville helst inte ha den utanför oss, vårat område är lite tattigt, haha!

Förhoppningsvis kan Jib göra nåt åt den idag så kan vi åka och handla. Kylskåp och frys ekar tomma eftersom vi bara handlat småsaker nu när vi inte haft bil. :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0