Show your love every day, not just today

Idag är det som ni troligen vet alla hjärtans dag!! Jag och Jamie firar inget särskilt, förutom att jag lagade en extra smarrig middag och så tar vi ett glas vin. Till förrätt blev det quiche, huvudrätt var två sorters prawn skewers (jätte räka på spett, en sort med vitlök/chili och en med citron/örter) och kinesiskt ris, till efterrätt kex med salami och ost och om ett tag blir det efterrätt nr 2 - mint, vanilj och choklad glass! :D

Vissa tar alla hjärtans dag hur stort som helst och det är helt okej tycker jag, vissa tycker det är jätte jobbigt när folk planerar och har för sig men jag tycker att om det är det de vill, låt dem göra det. Ibland har även jag ställt till stort på alla hjärtans dag. Personligen nu för tiden så visar jag hur mycket jag tycker om Jamie så gott som dagligen, det måste inte vara en speciell dag. :) det har blivit väldigt kommersiellt tycker jag, alla vill bara tjäna pengar på alla hjärtans dag vilket är synd. Idag är trots allt bara ännu en dag för kärlek precis som alla andra dagar.

För en alldeles speciell, oväntad och annorlunda anledning kommer jag antagligen att föralltid minnas alla hjärtans dag 2012. Inte för att jag fått något fint, blommor, choklad eller nåt sånt. Det har inte ens med själva "alla hjärtans dag" att göra. Däremot så har det med jobbet att göra...

JAPP!! Jag får stanna på BFH! Jag hade min intervju igår (alla andra hade i fredags) och det gick tydligen bra för jag fick ett av de annonserade jobben! And the icing on the cake is..... det är en fast tjänst! Jag fick en av de fasta tjänsterna! :D Lorraine bad mig komma in i ett litet rum, och så satt vi där. Så sa hon "let me be the first one to congratulate you, you got one of the positions!" Jag vart helt mållös och bara log och sa "really?! Oh wow, thanks!" och så sa hon "and I want to congratulate you even further, because you got one of the permanent positions. After your interview we discussed it and we really like your positive attitude and how you learn things so quickly, you take in what you learn like a sponge. So we decided that you will get one of the permanent positions." GISSA om jag blev glad, och hade ett leende på läpparna resten av dagen?!

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Men grattis!!!! :D Gud vad härligt, och så skönt att kunna slappna av och veta att man har ett fast jobb :)

Jag tycker inte heller det är så viktigt med alla hjärtans dag, men vi tar varje ursäkt för att unna oss något extra ;) Vi gjorde som ni, åt en god middag hemma och bara myste :)

2012-02-15 @ 08:18:48
URL: http://bagarebebis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0