Sometimes I wish you could just rewind life

Nu är det måndag kväll och ledigheten nästan över. Tillbaka till verkligheten imorgon. Känns lite vemodigt men det är ju så att när man är lång ledig då och då uppskattar man det nog mer än om man är ledig hela tiden. :)

Jag och Jai har som sagt gjort massor under våra 4 lediga dagar. Varit hemma och glott på tv, lyssnat på musik, tagit några drinkar, åkt till London med Marika och Joe, middag hos Jai's familj, handlat, storstädat. Egentligen hade det ju varit skönt att bara slöa iallafall en av dagarna men man vill ju också passa på att göra saker när man väl är ledig! :)

Idag har vi alltså spenderat större delen av dagen till att städa. Vi hade först tänkt göra storstädningen redan i fredags men det blev inte av så idag gjorde vi det, det tog nära 7 timmar att städa den lilla lägenheten men vi gjorde det verkligen noga och det syns! :) Vi har även städat ut Simba's bur (hamstern) som vi vanligtvis gör på söndagar. Han fick springa runt i badkaret med en massa leksaker medan vi fixade och donade i hans bur vilket han verkade tycka var kul, om än lite ovant. :P

Som belöning för vårt arbete idag så gick jag och köpte oss lite chinese food så nu är vi proppmätta också. Nej nu ska jag ta och sätta mig i soffan och kolla på resten av fotbollen med Jamie och bara ta det lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0