And then you would just dive in

Igår vid 12 åkte jag och Jamie in till London och träffade Marika och Joe. Första gången jag träffade Marika's kärlek! :) han var trevlig och verkade komma överens med Jamie så det är bra. Vi skulle gått till Natural History Museum men det var 45 minuters kö bara för att komma in så vi beslöt oss att göra något annat.

Gick och köpte drycker på Starbucks och bara vandrade omkring på gatorna i South Kensington/Chelsea. Så kom Jamie på att han ville gå till Stamford Bridge till Chelsea affären och vi började gå..... bara för att inse att det var jätte långt bort!! Haha det stod på Jai's telefon ca 4 minuter men han insåg när vi gått ca 15 minuter att det var ju med bil, så gående var det bra mycket längre. Så vi hoppade på en buss (dubbeldäckare wihoo) istället och åkte dit. Höll på att kliva av på fel ställe men tur som var så var buss chauffören vänlig nog att säga NEJ NEJ inte än! Jag kan säga till när vi är närmare så ni slipper gå så långt!

När vi väl var framme vis Stamford Bridge hörde vi vrålen från arenan, Chelsea spelade nämligen mot Wigan där igår. Dessvärre så hade de stängt affären tills efter matchen! :O så vi begav oss vidare in mot centrala London. Gick omkring lite här och var, bland annat i en mysig park med en damm och massa fåglar, tror det var St James Park, såg lite turist ställen som Houses of Parliament, Buckingham Palace, Downing Street, sen åt vi mat på Spaghetti House i utkanten av Leister Square vilket jag INTE kan rekommendera!! Maten var helt okej (jag och Jamie åt carbonara och när jag frågade vad han tyckte sa han "it's ok but to be honest, your carbonara is a lot better" då blev jag jätte glad och nästan lite generad) men personalen var hemsk. Lyssnade inte på vad man sa, stod och vaktade/stirrade på en som hökar medan man åt, otrevliga. Dit går vi inte igen.

Sen gick vi till Covent Garden, det är mysigt där! Kommer ihåg när jag bodde i utkanten London och köpte en kläd åt lilla Max i Covent Garden, han var bara lite över ett halvår då, nu är han snart 3. Vad tiden går! Mycket folk var det (under hela dagen) men det var skönt att vara i London lite. Jag köpte ett bälte och belt buckle till Jai som har en zippo tändare inbyggd, rätt cool faktiskt! :D så begav vi oss mot Camden och tog ett par öl på puben The Worlds End där jag och Marika alltid brukade gå till förr. Tyvärr har priserna skjutit upp något enormt så det var väldigt dyrt och också väldigt nerslitet mot sist vi var där (1-1½ år sen) på gränsen till ofräscht. Så det var tråkigt att se eftersom det brukade vara vårt favorit ställe!

Och så var klockan redan typ 20.30, jag och Jamie tog tunnelbanan till Waterloo och åkte hemåt medan Marika och Joe åkte hem till Kent där de bor. Det var jätte kul att få umgås med dem, vi bestämde att vi måste hälsa på varandra snart. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0