So much for a thought

Tiina är inte längre arbetslös! Wihoo! :) Intervjun jag hade på Next i fredags gav ingenting tyvärr, synd för det skulle varit roligt att jobba där. I måndags skickade jag ut lite ansökningar sen hade jag möte på Jobcentre, redovisade vad jag gjort osv. På hemvägen ringde de från ett ställe och bad mig komma på intervju för catering assistant dagen därpå (tisdag) kl 10 och jag sa javisst! Sen kom jag på - det jobbet ligger ju i Windlesham, hur fan tar jag mig dit?!

Jag gick runt lite på stan och snart nog fick jag ännu ett samtal, denna gång från Argos i Bracknell. De ville att jag skulle komma in på tisdagen också, på eftermiddagen! Fick en tid kl 14.30. Med ett leende på läpparna köpte jag 2 böcker och gick hem.

Letade på internet om hur jag skulle ta mig till Windlesham, bestämde mig för att ta tåget till Sunningdale och buss 500 till vägen dit jag skulle. På tisdagsmorgonen klev jag upp och begav mig mot tågstation kring 8.45 och så tog jag 9 - tåget. Anlände till Sunningdale och letade som en tok efter busshållsplatsen men hittade den inte, frågade x antal människor om de visste var den var men nej.

Då valde jag vackert (eller ja, inte så vackert för det spöregnade och blåste och jag hade ballerinaskor) att GÅ till intervjun då jag inte hade råd med taxi. Tur som var behövde jag bara följa A30 vägen rakt på, men det var ca 3-4 km och jag kände mig stressad att hinna till intervjun. Hann dit precis i tid och jag var totalt förvirrad när jag anlände dit. Det var staket med taggtråd runt hela och jag var tvungen att checka in, få ett visitors pass och bli eskorterad till intervjun. Jag undrade var i hela friden jag hamnat, det skulle väl vara ett cafe av något slag, funderade på om det var nåt militärt ställe jag hamnat på.

Träffade intervjuaren som var väldigt trevlig och hon visade mig runt, det var tre stationer med kök där de lagade mat och jag hade som sagt sökt catering assistant så jag skulle stå i kassa, fylla på mat, kylskåp osv. Till slut fick jag reda på varför det var sån extrem säkerhet på detta ställe. Det var ett labb med ANIMAL TESTING.... och eftersom vissa inte tycker att det är okej så försöker de ta sig in och förstöra/befria djur/bomba stället så de måste ha mycket säkerhet där. Ni som känner mig vet att jag är en stor djurvän och jag kände på en gång, att här kan jag nog inte jobba, men fortsatte intervjun. Att jobba med catering skulle naturligtvis inte ha något som helst att göra med djuren och man skulle inte höra eller se någonting fick jag förklarat för mig, men ändå, att veta att djuren sitter där i burarna, väntar på nästa injektion som kanske dödar dem, kanske orsakar dem lidande, eller kanske även ger bra resultat, ja jag vet inte, nåt inom mig sa emot.

Jag vet att djurtester kan hjälpa människor otroligt mycket osv men jag tycker ändå inte att det är helt okej. Om det nu är så viktigt och bra tycker jag att man ska göra mer tester med människor också för det är ändå människorna som ska använda det! Men människotester är inte särskilt vanligt just för bieffekterna som kan uppstå. Men ja, det är svårt sånt här, man behöver ju testa för att veta men jag känner ändå för de oskyldiga djuren.. :/

Iallafall, efter intervjun checkades jag ut och letade på en busshållsplats. En timmes väntan på bussen. Nej tack tänkte jag och började vandra den 3-4 km långa vägen tillbaka till Sunningdale. Väl där kom tåget efter bara 10 min och jag klev på. Anlände tillbaka till Bracknell ca 12.30 och mötte Jamie för lunch vid 13. Sen gick jag runt lite på stan tills det var dags för andra intervjun.

Gick till Argos och fick prata med managern. Han frågade en del frågor, bad mig berätta om mig själv och mina erfarenheter inom jobb osv. Efter ca 20 min erbjöd han mig att komma på training/testing day dagen därpå och om allt gick bra, skulle jag få jobbet om jag ville ha det. Javisst sa jag!

Så igår mellan 9-15 var jag på Argos, kollade på säkerhets DVDer om hur man lyfter saker, behandlar kunder osv, gjorde en massa test på dator, sånt där som är mindre roligt haha. Sen skrev jag på kontrakt och nu jobbar jag för Argos. På slutet av dagen igår fick jag gå in och jobba vid Collections där folk hämtar upp saker de valt i katalogen. Det var kul!

Sista kunden jag hade var ett äldre par, de var väldigt pratglada och jag pratade och skojade tillbaka med dem och när de gick sa de "Thank you very much. And thank you for that big smile, it's not every day you walk into a shop and get such a happy welcoming!" så det var lite kul. :)

Idag är jag ledig, Sarah kommer över. Vi ska åka till Crowthorne och hämta upp post och min 30STM cd eftersom James inte kan få fingret ur och komma över med det. Sen blir det nog bara fika, prat och musik, ska bli kul. :) Jobbar fredag och söndag, sen ska jag kolla vilka dagar det blir nästa vecka. :D


Idag känner min kropp sig ganska död. Har ju inte gjort så mycket på
sistone, och de två senaste dagarna har varit fullt upp. But i like it!

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Yeeeey GRATTIS!!! Det var inte länge du var arbetslös! Hoppas du kommer trivas på nya jobbet :)

2011-09-08 @ 09:54:23
URL: http://bagarebengtsson.blogspot.com/
Postat av: Sarah

Diggar bilden! :D

2011-09-08 @ 18:02:11
URL: http://missbergman.blogg.se/
Postat av: mamma

Härligt att läsa inlägget hjärtat :)



Du är så duktig därborta, och jag imponeras av att du gick hela vägen dit och tillbaks trots höstrusket. Trevligt med beröm av kunder redan första dagen :))



Puss å Kram <3

2011-09-08 @ 18:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0