Big brother is watching you

Åh, jag kan inte förklara hur glad jag är att det finns Arla mjölk här i England. Det är inte exakt samma som den svenska Arla mjölken eftersom den är tillverkad i England och mer enligt brittisk standard, men det är ändå Arla!! :D Hemma i Sverige har jag vuxit upp med Arla sen, ja så länge jag kan minnas. De rektangulära tetrapacken som Staffan sen använder till att odla upp tomatplantor i. Arlaberget, där Arla kom från som faktiskt ligger i Odensvi, inte så långt från Staffan och mammas gård. Mamma använder alltid den röda fulla medan jag, när jag hade min lägenhet, använde den gröna mellanmjölken eller ibland köpte även jag den röda. :)

För ca ett halvår sedan fick jag väldiga problem så fort jag drack mjölk, detta var ju då när jag fortfarande bodde med au pair familjen i Crowthorne. Jag var rädd att jag var på väg att bli laktos intolerant för jag fick otroligt ont i magen bara av ett halvt glas mjölk. Jag tycker mycket om mjölk och andra mjölk produkter och ville verkligen inte bli känslig emot det! Lät bli mjölk ett tag och drack sedan ett glas Cravendale mjölk när jag var hemma hos Jamie och det gick bra! Härligt tänkte jag och när den helgen var slut, på måndagen tog jag ett glas mjölk hos familjen och fick ont igen.

Då blev jag irriterad, tänkte att jag kanske bara hade tur som inte fick ont sist. Helgen därpå hos J testade jag dricka Cravendale igen och det gick bra, jag förstod ingenting. Sen tänkte jag, familjen köpte alltid Tesco eller Sainsburys egna mjölk, kanske har det nåt att göra med märket?

Läste på Jamie's Cravendale mjölk och minsann - där fanns en liten logga med Arla märket!! Jag googlade och såg att jo minsann, Arla är producenten för Cravendale och vissa andra mjölkprodukter i England. Kan det vara så enkelt att Cravendale är mer likt svensk Arla och därför godkände min kropp det mer än de andra sorterna? Sen dess har jag druckit massor av Cravendale och numer kan jag även dricka de andra mjölk sorterna utan problem, om jag inte dricker mer än ett glas åt gången. Eller var det bara något tillfälligt tokigt som pågick i min kropp? Ja, vad det nu var så är jag glad att det finns Cravendale/Arla och att just det var J's favorit mjölk så jag insåg att det är ju Arla. :)

Dessutom har vi hittat en mjölk som bara är Arla också, måste köpa den igen! :D


Svensk Arla!
bild från google



mmmm mjölk!


tjej som är glad att kunna dricka mjölk igen! :D

Kommentarer
Postat av: mamma

Tänk om fler var så glada över Arla-mjölken .. då hade vi nog fler mjölkbönder i Sverige ..



Gotta dig du, det är du så värd :))



PUSS

2011-09-23 @ 14:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0