Some people don't know when to stop

Ännu en helg över. Bara sådär. I fredags jobbade jag iaf och det gick bra. Sen hem och käka med J och så kom Carl över. Sarah och hennes syster som är och hälsar på skulle över till Perrie och undrade om vi ville hänga på, okej sa vi efter mycket om och men. Så hämtade de upp oss och vi satt och pratade, hade en drink och lyssnade på musik. Vi spelade även lite dart. Sen drog jag, Jamie och Carl hem och satt och snackade några timmar till. :P

På lördagen klev J upp tidigt för han behövde in till jobbet innan music college. Han kom tillbaka, tiden gick och sen ringde han Sam för att se när han skulle bli upphämtad, Sam ska gå samma kurs i år och hade erbjudit Jamie skjuts. Så kom det fram att det inte börjar förrän NÄSTA lördag, hahahaha! Snacka om tur att Jamie skulle fått skjuts, hade han tagit tåget som vanligt hade han ju åkt och inte märkt något förrän han var där. :P Jaja. Jag mötte Sarah och Jessica i stan vid 12.30 så gick vi och käkade lunch på Burger King. Sen kikade vi runt i affärer i Bracknell och så var det dags för mig att börja jobba. :(

Jobbade och hade ju på mig mina nya jobbskor. Efter ett tag kände jag hur ont det gjorde i vänstra hälen hela tiden, som om nåt satt fast där eller nåt, men inget var där. Så kollade jag noga och ser att det är värsta vassa upphöjnaden INUTI skon mitt på hälen UNDER sulan på den vänstra skon som inte kan tas bort eller nåt, måste vara nåt fel i tillverkningen. Så det är ju jävligt kul, inte är de bara ganska fula men så får jag ont av dem också, just vad jag INTE ville, därför jag köpte dem... Så är lite förbannad. Kan ju inte lämna tillbaka dem heller eftersom jag använt dem utomhus. Jävla piss skit helvete!! Där gick £24,99 åt helvete typ. Ska försöka lägga några plåster på sulan och försöka jämna ut den där jäkla klumpen som gör att jag får ännu ondare.

På lördagkvällen köpte jag och J en massa skräpmat, och nu är det slut på skräpmat för en bra lång tid kan jag ju säga! Vi kommer ju bli tjocka om vi fortsätter såhär. :P Så glodde vi på film, Idle Hands. Den var lite skum men lite rolig också!

Igår (söndag) tog vi det lugnt och slöade, som en söndag ska vara! Sen gick vi över till Jamie's föräldrar och kollade på fotbollen. Chelsea förlorade men det var ganska så väntat. Torres gjorde iallafall ett mål, det var ju bra. Sen blev vi bjudna på middag där, Sunday Roast och guuu vad gott det var! :) så hjälpte Karen mig att kolla på bilförsäkringar och fy farao vad dyrt!!!!

Vi kände att vi har nog inte råd att köpa bil ändå om försäkringen ska vara så dyr. Det var kring £2350 vilket är ca 25 000 svenska kronor för ETT år! Fortsatte kolla runt hemma sen och hittade iallafall lite billigare, £1130 per år, fortfarande ca 12 000 kr för ett enda år men ja, vi behöver ju en bil och tur som är så är inköpet av bilen rätt billigt. Den ska besiktas imorgon och går den igenom utan problem så hämtar vi den nästa helg. Den lilla gröna. :P

Men seriöst, jag förstår inte mig på försäkringarna här. Tur att inte Jamie har körkort ändå, om vi skulle försäkra honom på bilen också skulle det ju bli dubbelt så mycket.. Tycker det borde vara som i Sverige, att man försäkrar BILEN och sen kan flera personer köra den. Här försäkrar man MÄNNISKAN PÅ BILEN och om någon annan vill köra bilen, om det så bara är för att köra till affären och hem igen, så måste denna andra person också försäkras på bilen innan han/hon får köra. Värdelöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0