Open up your heart, let me come inside

Pheew, är hemma från en lång dag på jobbet, eller ja så lång var den ju inte, knappt 4 timmar bara! Men ändå! :P Jag jobbade uppe i the stockroom och när vi får in en beställning från kassan på nedervåningen om en kund vill köpa/titta på/reservera någonting så är det personen uppe i stockroom som får leta på saken, antingen bara tagga den eller skicka ner den på bandet ner till collection point.

Jag var ensam uppe i stockroom hela eftermiddagen och det går väldigt mycket som i vågor med kunderna på Argos, ena sekunden är det lugnt, ingen beställning på 5 minuter medan i nästa sekund har man 20 beställningar inom en minut! :P så emellanåt var det väldigt stressigt eftersom jag var själv däruppe och innan har jag bara varit där uppe ca 20 min med två andra så jag var inte säker på allt. Särskilt idag var det mycket att göra för de gjorde om i "display hyllorna" där nere, så även personalen skickade upp orders om att jag skulle skicka ner olika varor, ibland flera av en och samma vara men det fanns en på en hylla, en på en annan och en på en tredje osv. :P

Så mycket gående/springande blev det mellan alla hyllorna, jag kan säga att stockroom är stort på Argos eftersom det är en katalogaffär, man kollar i katalogen efter vad man vill ha, säger till och betalar i kassan (så skickas en order upp till stockroom som sagt), sen skickas det ner och någon i collection point som levererar det till kunden. Rätt smidigt kan jag tycka, behövs ingen stor affärslokal men ändå kan man sälja tusentals olika varor.

Fick iallafall lite beröm av nya managern innan jag gick hem, så det var kul. :) på hemvägen mötte jag även Andy och Teague som jag inte sett på hur länge som helst, de skulle tydligen ha en liten pubcrawl i Bracknell. XD

Jaja, nu spelar Jamie gitarr i köket och jag ska slänga upp mina stackars fötter och läsa. Imorgon är jag ledig och jag ska köpa nya skor jag kan ha på jobbet, förhoppningsvis något med tjockare sula än mina ballerina (kan visserligen inte bli mycket tunnare)..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0