For a year, for a time, for a little while

Idag har jag haft en riktigt jävlig dag. Allt på en gång. Saknar folket hemma i Sverige något otroligt och vill vara nära er, längtar till December! Snart är vi iaf inne i Oktober, tiden rullar på. Jobbet var helt okej, rätt lite att göra idag. Så vi var lite uttråkade till slut, satt och snackade och fördrev sista tiden till vi slutade. Lewis skulle gå åt samma håll som mig så vi fortsatte snacka på vägen mot the Point, pratade om hur julen är annorlunda i Sverige och England. Han förstod inte alls traditionerna om att fira jul på julafton och gå ut på juldagen, Kalle Anka, skinka, köttbullar och adventsljusstakar. Medan jag inte riktigt förstår traditionerna här med att gå ut på julafton, fira jul på juldagen, mince pies, Queen's speech, crackers och christmas pudding.

Jaja. Så fortsatte jag hemåt och gick förbi HMV på vägen. Det är sjukt varmt och soligt idag igen, kring +30 i solen igen som igår. Det är ungefär som att gå runt i en ugn igen, förstår inte varifrån denna värmebölja kom! Det är ju höst, löven börjar smått ändra färg, det är mörkt tidigare på kväll och senare på morgon.

Får se vad som händer ikväll, har inte planerat nåt direkt, kanske hänger på Kat och dem till Manor en sväng.

Kommentarer
Postat av: marina

Ååh jag saknar ju dej med ju! Får hoppas tiden går supersnabbt nu! :) Men sen slutar de väl med att Jamie får stå och trösta oss när vi ska säga hejdå och bölar igen hahaha! Har lite hatkärlek mot att du bor där borta ju :( Men jag är stolt över dej lillsyrran! <3

2011-09-30 @ 22:40:42
URL: http://marinask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0