What I'd do if i got 1 million.... what?!

Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.

1 miljon vad? Kronor? Mobiler? Kråkor?  :P jag antar att det handlar om 1 miljon kronor (snälla säg att det är pund istället för kronor hih). Och vi var ju inne lite på detta område (pengar) när jag skrev om mina drömmar, önskningar och mål.

Så ursäkta om jag upprepar lite!

Jag skulle först betala av sånt som behövs för att helt enkelt leva (t.ex hyra + skatt, bilförsäkring + skatt, tv + internet + vatten + el - allt sånt där nödvändigt skulle jag betala av för ett tag så man slipper tänka på det för stunden plus köpa massa mat till kyl och frys). Sen unna mig själv något jag vill ha. Hjälpa nära och kära med ekonomin och skämma bort dem. Jag skulle boka en resa långt bort någonstans. Jag skulle ta med Jamie på bio och middag på en fin restaurang. Jag skulle som sagt kolla upp olika organisationer och skänka en del till de som verkar bra och ärliga.

Jag skulle även spara en del pengar, det är alltid bra att ha backup. Föresten så skulle jag inte sluta mitt jobb, jag skulle fortsätta jobba och tjäna in mer pengar - inte minst för att komma ihåg den riktiga världen! Iallafall - detta skulle säkert ta slut på min miljon innan jag ens gjort allt jag velat. Pengar försvinner så snabbt men de är så svåra att hiva in, orättvist.


Att jobba må inte alltid vara kul, men det är nyttigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0