My goals, dreams and wishes

Dag 4 - Mina mål/drömmar/önskningar.

Som så många andra önskar jag att jag vore rik. Saker och ting vore så mycket lättare då, på många olika sätt. Man skulle kunna köpa/betala allt man behöver - sen även saker man vill ha. Man skulle kunna hjälpa sina nära att räta till deras ekonomi om så behöves och skämma bort dem lite. Man skulle kunna skänka till välgörenhet och medicinforskning (dock går ju inte ens hälften igenom så jag skulle noga och väl försöka hitta de bästa organisationerna). Man skulle kunna resa - se platser - uppleva saker - leva livet utan att ständigt begränsas av pengar. Jag skulle kunna åka hem och hälsa på min familj/vänner oftare. Slippa att typ sjunka ända ner till halsen i kvicksand när man får en oväntad utgift. Man skulle kunna rå om sig själv med en massage/hårklippning/manikyr då och då. Slippa få dåligt samvete när man köper en kläd/DVDbox/CD/bok/annat till sig själv för att man är så orolig över ekonomin..

Jag drömmer om att alla mina nära ska få må bra och vara lyckliga. När det gäller mig, om att få en bra karriär inom något jag är intresserad av. Vara nära på ekonomiskt oberoende. Att i framtiden bo i ett fint hus/lägenhet där man kan inreda precis som man vill när det gäller tapeter/golv/möbler/osv. Där vill jag ha djur, allra helst katt eller iller. Och fiskar/minisköldpadda/ödla! :) jag vill gifta mig, vara lycklig och kanske ha ett barn. Om obestämd tid flytta hem till Sverige och vara med mina nära och kära som behöver mig. Jag drömmer även om att äntligen få mitt antagningsbrev till Hogwarts också! :P

Mitt mål just nu är att göra mitt allra bästa, få ett fast jobb där jag vet att jag kommer få stanna ett bra tag, inte bara ett par månader. Läsa på inom mitt område så att jag kan göra bättre och bättre och utvecklas och ta mer ansvar. Få lite stabilitet i livet och en stadig inkomst. Att räta till ekonomin och kunna börja spara pengar så att man kan göra saker. Man måste jobba hårt för att kunna göra saker utanför jobbet som det så fint heter. :P

Sånt här är så svårt och man får nya perspektiv på saker hela tiden. Kanske tycker jag helt annorlunda om en vecka, en månad, ett år och har helt andra prioriteringar. Det jag vet är att jag försöker iallafall alltid att vara positiv och göra vad jag kan av vad livet erbjuder mig, försöker att inte tänka för mycket på sånt jag inte kan ändra/göra något åt och fokusera på saker jag HAR kontroll över! :)


Vem vet vad denna tjej kommer att vara med om, vilka drömmar, mål
och önskningar som kommer att uppfyllas och vilka som kommer att
krossas eller bara rinna ut i sanden? Det är bara att vänta och se.
Only time can tell.

Kommentarer
Postat av: mamma

Lilla snutte du, de flesta av dina önskningar går nog igenom :))



Puss

2011-11-07 @ 07:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0