My favourite big holiday

Dag 25 – Min favorithögtid.

Julen är min favorithögtid. Särskilt nu när jag bor i England, då åker jag ju oftast hem över jul och spenderar denna högtid hemma med nära och kära. :) mysa med familjen, umgås med vännerna. Själva uppbyggnaden till jul är också så mysigt, med julpynt, adventsljusstakar, julmusik, köpa julklappar osv. Julen har alltid varit en stor högtid i vår familj och vi försöker att ses allihopa på julafton/mellandagarna.

Något jag saknar som jag måste vänta med till jag kommer till Sverige är all god julmat, julmust, svenska pepparkakor, vörtbröd och glögg, men det blir så mycket godare efter den långa väntan tror jag! :D

I år följer även Jamie med mig hem över jul, han kommer nog tycka vi är lite halvt galna när det gäller allt julpynt! Han kollade lite halvt konstigt på mig bara när jag satte upp adventsstakar och julblommor igår, haha! Plus att han verkligen inte förstår (och ingen annan engelsk människa heller för den delen) varför vi kollar på Kalle Anka varje julafton. Det är tradition ju, jag kollade till och med på det helt ensam förra året när mamma låg sjuk och Staffan var nere hos korna. :P och så är det ju själva grejen med att här firar de jul på Juldagen medan vi firar ju på Julafton. :P


Pyntar julgran i vårat älskade Hemlinge 2010. <3


Marina och Kenneth nyår 2010. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0