Something different but still something good

Det blev inte potatisgratäng idag. eller rårakor. inte ens potatis blev de utan curry med ris! Det var gott ändå och en blandning av lite vad som vi hade hemma! :) haha, jag tycker det är så konstigt här i England, så fort något är kyckling med sås typ så kallas det för "curry" här, tack vare de indiska influenserna i landet. Finns massvis med curryställen och inte många utav dem innehåller ens kryddan curry! Däremot innehåller ju många turmeric (gurkmeja?), koriander, kummin, chilipeppar osv.


Mumsigt vart de!

Kycklingcurry (2 pers)

2 kyckling filéer
1 paket bacon
1 paprika
2-3 chillis
1 medelstor lök
2 stora champinjoner
2-3 klyftor vitlök

såsen gjorde jag för sig sen bara blanda i de stekta ingredienserna!
2-3 msk smör
lite mjöl
mjölk (tills lagom tjockt)
salt
currykrydda

Det är ju mycket en smaksak så jag smakar av väldigt ofta. :) och jag brukar vanligtvid inte ha i bacon i curry rätter men det blev gott, gav lite extra smak och sälta!

Kommentarer
Postat av: marina

Haha Tiina du är så häftig! "lite extra smak och sälta" :D Lillkocken :D coolingen där :P

2011-12-01 @ 09:01:31
URL: http://marinask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0