My favourite season and why

Dag 3 - Min favorit årstid och varför.

Jag tycker om alla årstider, de har alla sin charm. Men de som sticker ut lite extra för mig är våren och hösten! På våren när man ser världen vakna till liv efter en lång vila, när man börjar se växter och blommor komma fram, det börjar bli lite varmare ute. Man börjar se mer djur och hör fåglarna kvittra. Påsken infaller och björkarna börjar just få sina löv. Det blir ljusare ute för varje dag och man får mer energi.

På hösten när allt börjar ge sig efter en lång, varm sommar. Träden ändrar färg och allt ser så dramatiskt ut. Det är fortfarande någorlunda varmt men inte för kallt. Djuren förbereder sig inför vintern och en del fåglar flyger söderut mot varmare platser. Man börjar tända ljus och det blir extra mysigt att bara sitta inomhus och kolla på film. Man börjar se fram emot julen. :)

Skulle kunna skriva lika mycket om  den underbara, snöiga vintern med julförberedelser och jul och den snabba, omväxlande sommaren också, jag tycker som sagt om alla årstider. Men nu orkar ni nog inte lyssna längre. :P


Vår 2011


Höst 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0