Sometimes it lasts in love and sometimes it hurts instead

Har legat i som bara den nu på morgonen och gjort typ hälften av vad jag behöver göra. :D mycket tack vare att jag gjorde en del saker igår som jag egentligen skulle gjort idag dock, men skönt att ha lite mindre idag ju. Efter lunch måste jag göra extra saker i stallet också, hovslagaren kommer och ska sko Blackjack och Theo. Så måste fånga in dem och fixa och vara där medan han skor dem, typ 45 min - 1 tim per häst. blaah, borde få extra betalt när jag gör så mycket med hästarna tycker jag. Tidigare i veckan var jag där när Willow blev omskodd och så har jag gjort annat extra i stallet som vanligt.

På tal om Willow, stackars ponnyn bröt benet i förrgår. Jag var i stallet och mockade (extra stallarbetande igen) och var just klar och skulle åka hemåt när en tjej kom springande och sa "Tiina! Willow's been kicked, we need to get her in" och så sprang hon och hämtade Willow medan jag plockade undan allt ur Willows box eftersom det var där jag just hade mockat så det var grepar och skottkärra och grejer där.

Jag hörde att en häst kom in i stallet och jag gick dit, möttes av tjejen som hämtat Willow och Willow själv, som stod där med ett av bakbenen blödande som bara den. Det rann och rann och vi tänkte försöka spola av det men Willow gillar inte att bli tvättad så hon ville inte stå still, samtidigt som hon knappt kunde stödja på det skadade benet. Nicola kom och lindade om benet med tryckande bandage och vi väntade på veterinär.

Sarah skulle komma och hälsa på mig och var ju tvungen att komma till stallet, så hon kom dit och vi fortsatte vänta, stod och klappade på stackars Willow inne i boxen. Så kom han äntligen och bedövade Willow så hon stod och halvsov, kikade på benet, kände att något rörde sig i såret och ville röntga. Det visade sig att det mindre av de två "skenbenen" var brutet. Tur att det inte var det stora iallafall! Så var han tvungen att plocka ut lösa benbitar, usch, jag som hatar blod och sånt kände mig svimfärdig. Så kom Tania dit och efter en stund åkte jag och Sarah hem och åt och gick ut med hundar osv.

Så onsdagen var en mindre bra dag, stackars fina Willow. Boxvila minst 6 veckor, ev kunna börja skritta med henne, hon kommer inte vara fullt återställd (förhoppningsvis om allt går som det ska) förrän i slutet av augusti. Så Maias och Willows tävlings sommar är förstörd. Själv är jag glad bara att hon kan bli bra igen. :P och denna gång är jag glad att jag hade extra saker att göra i stallet så jag kunde vara med Willow hela tiden så hon slapp vara ensam i väntan. SKönt att sarah kom dit också så man kunde prata annat så jag inte svimma. :D


Fina Willow, lika glad som vanligt trots sitt brutna ben. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0