Lately it seems like everybody's sick, everybody's tired

Tack för kommentarerna mamma och Marina, jag vet att ni vill mig väl och det betyder att ni bryr er. :)

Snabb update om den gångna helgen/pågående veckan.

I fredags hade jag en riktig otursdag, dagen började bra men vände snart. Det var ju visserligen fredag den 13e men jag brukar inte ha nån särskild otur då, snarare tvärtom. Iallafall, åkte till stallet då jag skulle vara där när Theo och Mr B blev skodda. Först vägrade Mr B att bli fångad, tog mig bra lång tid och var ca 30 min försenad upp till stallet till den avtalade tiden. Men hovslagarna hade inte dykt upp så pustade ut och hämtade in Theo. Fixade dem så dem var redo, lyckades skrapa skärmen på min älskade BlackBerry med en hovkrats så nu har den en stor rispa. :( så väntade jag. Och väntade. Och väntade. 45 minuter senare kom hovslagarna, ursäktade sig och började sko. De var två st och sa att de kunde göra båda samtidigt, härligt tänkte jag, då går det ju undan ändå! :P Men det tog lång tid iaf. De var trevliga iallafall, pladdrade på med varandra och med mig, detta var deras sista stopp för veckan, klockan var väl ca 15, så skulle dem till puben och senare ut på kvällen. Jag svarade att jag inte slutar förrän 7 och de tyckte synd om mig och erbjöd sig stanna kvar en stund när de var klara och bara snacka så jag slapp jobba åtminstone, HAHA men jag skulle hämta upp Maia.

Åkte och hämta Maia, ut till stallet igen och fixa och greja. Vi väntade på Tania och Bronia (Willows ägare hon ville träffa henne eftersom hon brutit benet) och de dök upp ca 7. Jag fick sluta för dagen kring 7.40 så lite senare, åkte hem och snabbduscha och sen över till Jamie. Vi drack ett glas vin sen fråga Jack och Jade om vi ville komma till the Manor för en drink, visst sa vi. Gick dit och träffade lite folk och sen ville de vidare till the Goose. När vi kom dit fick inte Jack komma in för han hade adidas byxor (no trackies!! seriöst, the goose är fan bracknells fyllo pub och jag skulle inte velat dit ens om inte de andra ville) och jag fick inte komma in för jag hade svenskt körkort. Kärringjävel! Så jag och J gick hem och köpte kinamat på vägen.

Skulle till Sarah i Reading på lördagen, J åkte till jobbet ett tag och när jag gick till tåget missade jag det. FAN! Vänta på nästa, bestämde mig för att köpa en Relentless, gick och köpte en och tror ni inte att tåget lämnar plattformen när jag kommer tillbaka, trots att det var 7 minuter kvar!? Klockan på perrongen går nästan 10 min i förtid, måste komma ihåg det. Satt och vänta på nästa och den kom jag med, och kom hem till Sarah. Vi prata, lyssna på musik och chillade, det var trevligt. :) sen åkte jag hem till Jamie igen och vi fixade lite mat och glodde på film.

Söndagen var en slöar dag, vi gick på promenad i Lily Hill park på förmiddagen och sen bara chillade typ, han spelade gitarr och jag läste.

Veckan har varit ungefär som så att jag jobbat hela dagarna och åkt över till Jamie på kvällarna. I förrgår hjälpte han mig med mitt cv. Förhoppningsvis kommer jag ha ett annat jobb om ett tag.

Tills dess fortsätter jag som vanligt här, Tania är i Dubai en vecka från idag, veckan därpå är familjen i Spanien men jag behöver ju ta hand om alla djuren, veckan efter det är Tania i USA. Busy weeks. Men ska börja göra lite stall jobb åt Mel (som äger Sam, palominon jag rider ibland) och på så sätt tjänar jag ju lite extra pengar vilket är bra. Pengar är en bristvara och allt jag lyckats spara under 2 veckor är nu borta tack vare fortkörningsbötern jag betalade av och Vodafone (som ska vara £25 i månaden men de hade dragits £39,53 :S har mailat och frågat varför). Sen har jag gett J lite pengar för jag är ju hos han jämt och vi lagar mat och har oss och på sistone har han stått för en del när vi köpt alkohol och så, så kände mig lite som en snyltare.

Ikväll är jag barnvakt. När ungarna lagt sig blir det att kika på jobb annonser (alltid bra att se sig omkring om vad som finns) och läsa ut min bok.

Det blev visst inte en särskilt snabb update, den blev faktiskt rätt lång. :P

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det var en lång update :) .. En del känner jag igen från då vi skypa.



Hoppas du snart får annat jobb och kan flytta till Jamie. Så du får lugnare omkring dig. Liiite synd med djuren, annars hade du haft helt ledigt en vecka iallafall.

De där böterna skulle ju jag hjälpa dig med, och vad är det för extra du får betala för med mobilen, mycke märkligt.



Jaja, ha det bra nu och rym till Jamie så fort du kan, hahaha.

PUSS

2011-05-19 @ 17:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0