I wish that I could change the way things are

Idag har varit en helt okej måndag. Lite stressigt men bra ändå. Började morgonen med att kliva upp, stressa på barnen, hjälpa till med frukost, tvätta, sätta igång diskmaskin, köra Maia till skolan. På vägen från skolan åkte jag till stallet och borstade på Sam, hästen jag ska rida åt Mel. Sen tog jag ut honom på en liten tur, det gick bra att rida ut själva. :)

Han var väldigt pigg och bockade en gång när vi galopperade haha! :D så söt, han är så fin, ska ta en bild och visa nån dag. Sen åkte jag iaf hem och städade, dammsög och moppade golv, tömde diskmaskin och fortsatte tvätta. :P så var jag tvungen att sätta mig på tåget till Woking! :P

Bytte tåg i Guildford och åkte vidare till Woking, det gick bra. Tur som var så var jag ute i god tid för självklart gick jag vilse i Woking! :P fick fråga folk om vägen och slut nog hittade jag till Jobcentre. Ville sätta mig i väntrummet men var för tidig (20 min tidig) och gubben lät mig inte vänta där inne utan nej jag skulle gå iväg och komma tillbaka 13.05 (hade tid 13.10) så jag gick iväg, köpte en snickers och en fanta och gick omkring i Woking och hoppades på att inte hamna vilse igen. :P postade några brev åt Tania och gick sen tillbaka.

Fick sitta och vänta, och självklart var de sega och lät mig vänta tills 13.25 innan jag fick min intervju (keep in mind att jag ville ta tåget hem 13.55 annars skulle jag behöva vänta till 14.55). Iaf så frågade en tant några frågor, jag svarade, hon skrev, kollade på och tog kopia av mitt pass och bla bla, till slut fick jag gå och hann precis med 13.55 tåget som tur var! :D

Så åkte jag hem då. Fortsatte städa och tvätta lite, tömde en till load av disk då jag behövde starta den igen innan jag for iväg. Luke kom hem och vi kollade på tv och jag var tvungen att åka och hämta Maia så körde jag henne till stallet där Willow är nu dit alla hästarna ska flytta och WOW vilket stall. Riktigt fint, stort och öppet.

Maia red Willow och jag gick med, första gången hon reds där, hon flyttade ju dit i lördags bara. :) sen fixade vi med hennes box och grejer och åkte hem och ja, har fortsatt fixa med tvätten och hållt Maia sällskap i lekrummet, hon spelar SIMS3 och jag skriver blogg. XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0