I can't do this for much longer, that's for sure

Min värdfamilj är i Spanien, de åkte i måndags. I mitt jobb märks det knappt någon skillnad, vilket jag kan tycka är väldigt märkligt med tanke på att jag ska föreställa vara en "au pair". Jag är mer än hushållerska, städerska och djurskötare i denna familj. Så mitt jobb är ungefär som vanligt trots att familjen är borta.

Jag får fortfarande kliva upp runt 7, släppa ut hundarna och hönsen, mata hundar + höns + katt sen åka till stallet och mata hästarna, byta täcken, släppa ut, mocka ut åt dem, fixa deras mat och göra den förjävliga poo pickingen i hagarna (poo picking en gång i veckan). Sen hem och städa, massa hundhår i köket som vanligt ju och så är James (Tania's 20 åriga son) fortfarande här och han lämnar disk och saker omkring sig precis som de andra i familjen så jag får ju lov och plocka upp efter honom (vanligtvis är han på uni så jag plockar undan efter övriga familjen).

Ut med hundarna, städa lite mer, ut till hästarna och ta in dem, byta täcken, mata, mocka ut igen och förbereda allt till morgonen. Hem och mata hundar och katten, vänta på att hönsen går in (alternativt bära in dem en och en om jag vill lämna huset lite tidigare än 9-10 vilket jag gjort denna vecka).

Det enda jag inte gör är ju att väcka barnen och hjälpa med frukost, skjutsa Maia till och från skolan och tjata på Luke att göra sin läxa. Jag är så otroligt trött på det här jobbet, jag orkar snart inte mer. Har som sagt börjat dela ut cv'n och så, förhoppningsvis får jag nåt snart så jag kan sluta. Har fixat Sam och Blackjack åt Mel 2 dagar denna vecka + gjort hennes poo picking så det är iaf £34 extra. Måste spara spara spara, vill härifrån.

Denna vecka (och helgen innan då) har jag sovit hos Jamie varje natt hittills. Vi har vaknat, bara legat och hållt om varann en stund och sen klivit upp och jag har åkt hem och gjort allt, för att sen åka till han på kvällen och vi lagar mat tillsammans och kikar på tv, han övar lite gitarr och jag gör annat. Jag tänkte nämligen passa på denna vecka medan jag kan, att sova över så mycket som möjligt där och se hur det skulle kännas om vi faktiskt bodde ihop. Vilket vi ju kommer att göra snart om allt går bra och jag hittar nytt jobb, så jag vill känna efter lite hur det känns, så man inte gör ett misstag. Än så länge har det gått bra iallafall.

I tisdags kväll kom Carl över och hälsade på oss en vända också, trevligt. Vi kollade på Sweeney Todd. Ahh jag är trött, orkar inte skriva mer nu känns som att om jag fortsätter skriva blir det bara mer klag om jobb och det orkar ni inte läsa om. ;)

En sak till bara, idag tänker jag åka och kolla på kameror, ska ju köpa en för födelsedagspengarna från min underbara familj hemma i Sverige. :) <3

Kommentarer
Postat av: mamma

jhv efuoy idhsgbf lasjcuow fhucojopw <--- SVÄR !!!!



De fyra första styckena borde jag inte läst !!! Tänker inte skriva vad jag tänker nu, för då smäller datorn i bitar !! dsfhihf jdkfrgfe jasdhfiw!!!!!



Vad mysigt att du provbor med Jamie, låter så gulligt :) Du är så förtåndig och inte bara rusar på och flyttar dit utan att ha provat. Men jag hoppas och tror nog att det kommer funka bra. Ni är så förståndiga båda 2. Senare kommer sånt ni irriterar er på kanske, toalock, utspridda kläder, massa disk och så. Men det går ju att lösa :) Jag önskar du kom ifrån familjen NU, inte sen, utan NU-DIREKT !!



Pappis kom in nu, vi ska äta lunch och sen åka till Jocke. Sköt om dig själv gumman. PUSS

2011-06-02 @ 12:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0