This is all becoming very real to me now

19 augusti. Senast den 19 augusti 2011 kommer att vara den sista dagen jag jobbar för familjen Andrews och den första dagen jag bor tillsammans med Jamie. Min fina Jamie. Det kommer att vara den dagen då jag avslutar ett stort kapitel i mitt liv och börjar på ett nytt.

Fan vad läskigt att bo tillsammans med nån, på riktigt! Med en annan människa. I en liten lägenhet. Jag har ju nu bott med familjen i 8 månader och innan dess hos förra familjerna. I Sverige bodde jag hos mamma och Staffan. Hade min egen lägenhet (som jag saknar något otroligt!) ett år, sista året på gymnasiet, vilket jag älskade. Jag älskade att bo ensam, eller ja med min lilla katt Swinto och hamster Våfflan. Hur kommer jag att vara som en sambo? Kommer vi att gå varandra på nerverna (antagligen), kommer vi att fortsätta vara så snuttiga som vi är nu (det hoppas jag)?

Jag är ändå glad att Jamie tagit vårat förhållande på så stort allvar som han gjort. Som när han först fick lägenheten, då fick ju jag vara med och hjälpa till, inte bara med jobbet utan även att bestämma färger, vart saker skulle vara osv. På så sätt så är det faktiskt VÅR lägenhet och inte bara HANS. Även att det är jag som flyttar in till honom så är det ändå vi som fixat stället ungefär så som vi vill ha det.

Pratade nyss med han på telefon, berättade att den 19 augusti, då gäller det. Om inte innan. Och vad svara han om inte "wow babe, that's just a month away!". I måndags nämligen verkade det som om jag skulle behöva stanna längre och det berättade jag för J och han var lite besviken att det skulle ta sån tid. :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hmm mammas lilla tulta tar ännu ett stort kliv in i vuxenvärlden, på gott och ont. Men det kommer att gå bra.Och du kommer ändå alltid,alltid vara min lilla bäbis, tro inge annat :))



Ja hur blir Tiina som sambo och hur blir ni 2 som sambos !?. Det är helt upp till er, hur ni utformar det.Ni ska tåla varandras bra och dåliga sidor som garanterat kommer dyka upp.Ni ska skapa och enas om rutiner, som helst ska hållas.Trots sambolivet ska ni acceptera varandras behov och rätt till privatliv.Och en väldans massa annat ska ni plötsligt dela.Det viktiga är att ni INTE börjar ta varann för givet när vardagen i sambolivet börjar.Att bara av vanan glömma just det där med att mysa och vara snuttiga, att se och prata med varann. Kom ihåg att regelbundet ha dagar som BARA är ägnade till er 2. Då ni gör saker tillsammans, om så bara ligger i sängen hela dagen fniss.Stänger av mobiler, ignorerar dörrklockan osv. Det är jätteviktigt!!



Som jag sett tar Jamie verkligen ert förhållande på fullaste allvar och är oerhört seriös med det.Han har planer för framtiden, och i dem finns hela tiden du inräknad. Och att du fått vara med och bestämma i lägenheten redan då han renovera har han tagit som självklart.Det känns helt tryggt för oss att du nu blir sambo med Jamie, han är en bra kille.



Ha det så gott min älskade unge, du kommer att bli en fantastisk sambo <3



PUSS

2011-07-21 @ 07:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0