I lost myself, is it better not said?

Igår var Luke hemma från skolan igen. Jag kände mig lite sådär jag med och somnade på soffan en stund. Så jobbade jag lite men Tania gav order om att jag skulle ta det lite lugnt och försöka bli bättre så de gjorde jag men jag gjorde det mesta jobbet också..

Vi gick båda ut med hundarna och typiskt nog började det typ småregna när vi kom till skogen. Det var väldigt lerigt och så och på hemvägen mötte vi en annan hund och våra hundar började såklart leka med den, jaga den - fram och tillbaka i leran och stackars Luke blev alldeles nedstänkt av lera! :P

På kvällen när jag hämtat Maia lagade jag köttbullar (var tvungen att ringa mamma och dubbelkolla så jag kom ihåg receptet rätt haha trots att jag gjort köttbullar massor av gånger själv) och potatismos och brunsås och grönsaker. Det blev himla smarrigt måste jag säga och det var längesen jag åt hemmagjord brunsås, det är ju så himla gott! Vi åt och kikade på en film vi hyrde i tisdags och sen var det dags för ungarna att göra sig redo att sova efter lite dator/xbox..

Så kom J över och vi kollade på någon konstig men ändå rätt så bra film och drack lite vin.

Sov faktiskt bra inatt, vilket var väldigt skönt. :P sen upp och väcka ungarna och se till att de käka frukost och Maia gjorde sig redo (Luke blev hemma igen) och så skjutsa jag henne. Hem och fixa lite, städa köket och lite så och sen tog jag det lugnt en halvtimme, är fortfarande inte 100% bra. Och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på att laga för mat idag. Tror jag gör det enklelt - kycklingbitar som ska in i ugnen och ris. Kanske försöker mig på att göra currysås. :) eller korv (har svenska hotdogs:P) och snabbmakaroner..

Oj det blev ett långt inlägg igen, men men! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0