The darkness flies within me, eating me alive

Hade en mysig Valentines Day med J. :) han hade lagat middag, pasta och cheesy porkchops och cheesy garlicbread, yum! :D så sött, han hade till och med köpt ljus och tänt och hade musik på haha! :D

Fick presenter också, en Placebo skiva och en fin ram med två bilder på oss i, sen ett kort som han hade skrivit nåt gulligt i. :) så fick han en nalle och ett kort av mig haha. :P

Vi glodde på filmer och chillade resten av kvällen. Idag på morgonen så tog vi det lugnt och lyssnade på musik samt bokade flyg hem till Sverige efter mycket om och men haha! men kommer iaf hem 22-26 april.. :D ska bli kul att träffa alla och sånt. :)

Sen åkte vi in till Bracknell och köpte Relentless, något gott! har typ inte druckit de på en vecka. :P älska energidryck. Gick till HMV och kollade på filmer, sen fick jag sms av Sar att hon var tidig och redan på KFC haha så jag sa hejdå till J och drog till KFC där jag käkade lunch med Sarah. :) alltid lika kul att träffa hon. Kommer bli tomt att inte se henne på 2 veckor nu! :O

Blev problem med att jag kom hem runt 2 på dagen idag dock, seriöst, palla detta.. vi hade kommit överens att jag fick sova borta och de erbjöd sig att skjutsa Maia, jag sa att jag kommer hem runt lunch och ja, jag blev lite sen kom hem vid 2 men städade och gick med hundarna och gjorde typ allt jag skulle, gjorde en del extra igår för jag visste jag skulle bli lite sen, men det är tydligen inte nog.. dessutom städar jag visst inte lika mycket som jag ska.. seriöst..

detta gör jag varje dag
hjälper barn med frukost
kör Maia till skolan
dammsuga köket
moppa köket
se till att toaletterna är rena
tvätta
fixa diskmaskin
mata hundar
gå med hundar
kolla hönsen
mata hönsen
allmänt städa kök, lekrum, tvrum, hall
hämta Maia
(ofta får jag lov och hämta luke med)
se till att barnen gör läxor
se hur länge de spelar tv/dataspel, se till att det inte är mer än 30min åt gången

detta gör jag 1-2 gånger i veckan
damma hela huset
städa tvättrummet/skafferirummet
dammsuga hela huset
byta barnens lakan
stryka
göra rent badrummen noga
postar saker åt familjen
skjutsa Maia till och från stallet samt hjälpa henne där
laga mat
städa barnens rum

har detta som en checklista jag skriver varje vecka så jag kommer ihåg att göra allt, vad mer vill de ha utav mig? jag vill ha nytt jobb, inte bo på jobbet, få mer pengar för det jag gör, känna att jag gör nån skillnad.. PALLA!

Kommentarer
Postat av: mamma

Näe Tiina, detta är fullkomligt oacceptabelt !! Du gör redan mycket mer än du ska för skitlönen du får !! Hemhjälpen de hade gjorde de av sig med och la hennes jobb på dig också, det är inte ok !! Vad fan vill de egentligen, ska de ha en slav kan de leta efter en annan aupair, du ska bort därifrån.



Försök att hitta jobb och ett rum att hyra , börja leta idag !! Sådär kan du inte ha det, det går jag bara inte med på, fyfaan asså.



Jag är upprörd nu, jäääävligt upprörd, grrrr !!!

Puss

2011-02-16 @ 15:16:17
Postat av: Anonym

huhh :(( Hade skrivit lång kommentar, men den finns inte .. Såg du den och tog bort eller ska jag skriva igen ??



Pussipusselipusspuss

2011-02-16 @ 16:16:08
Postat av: Syster karolina

Jag har läst din blogg länge o tycker att du får göra alldeles för mycket Tiina gumman.Inte konstigt du är så trött jämnt :( tycker inte om när syster yster mår dåligt!! <3 hoppas du hittar ngt bättre där dom blir glada för det du faktiskt gör. saknar dig massor syster! varma kramar från syster karolina <3

2011-02-16 @ 21:04:04
Postat av: Världens coolaste Marina Potter

Haha vilken romantiker han var :D HAHAHAHAH först trodde jag att det stod heeeelt fel HAHAHAH... När du skrivit att du fått skivan, trodde först de skulle stå nått med Playboy för ögonen for bara snabbt förbi så jag ba VA?! sen såg jag att jag hade ju förstås fel hahahahahah

2011-02-17 @ 13:05:49
Postat av: Alina

Fy sjutton! Jag förstår att du blir less. Och framför allt den där känslan att man "är en slav". Den är hemsk! Och jag hade ändå en väldigt bra aupair-familj, så jag slapp oftast den känslan.

2011-03-08 @ 17:25:07
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0