What was it that you said about the past tenants?

Kära nån vad mätt jag är! Har varit på julmiddag med jobbet. Vi gick till Frankie & Benny's, det var rätt bra och som sagt är grymt mätt. Dessutom var servicen bara sådär, men maten var bra. :P

Till förrätt tog jag svampstuvning på toast, det var grymt gott. Huvudrätt blev lax med senapskryddat potatismos, sås och lite grönsaker! Grönsakerna var sådär, kändes inte alls passande till själva rätten så åt knappt av dem. Laxen var perfekt tillagad och moset kunde haft lite mer smör i men det blev väldigt gott tillsammans med såsen som var till. :) Efterrätt blev en Baileys cheesecake, även den god men himla söt och efter förrätt och huvudrätt var magen skapligt full så jag åt bara lite mer än halva. :P

Alltså valde jag inte någon särskilt julig middag trots att det fanns på menyn, jag tycker det känns lite som att engelsk julmiddag är ungefär som en fancy sunday roast (köttet utbytt till kalkon och bara lite annat extra). Riktigt gott när man är sugen på det men jag ville testa något annat. Nu säger jag inte att det ÄR så för jag har inte haft engelsk julmiddag men det är vad det verkar som, och såg ut som det på de som valde detta's tallrikar.

Priset var bra, £18.95 för trerätters plus att det var 25% billigare för att det är måndag så det blev en väldigt bra deal! (dessutom kommer vi få pengarna tillbaka i januarilönen, företaget står för julmiddag varje år tydligen)

Det var lite awkward att vara ute med jobbkompisarna utanför kontoret eftersom jag inte känner dem alls utöver jobbet, det var bara vi i reception/filing vilket var trevligt dock så det var jag, Lewis, Felicity, Natalie och David. Trevligt var det trots awkwardnessen haha. Felicity som är managern gav oss alla ett varsitt julkort och en liten present också, snällt av henne ju. :)

Vi har flyttat om på jobbet så att Repairs folket är med oss och lite så, det blev klart idag och alla anställda fick en bacon roll imorse vilket var gott! :D nästa vecka ska vi även få en variant av afternoon tea på ett slags eftermiddagsbrief, vad tror ni, är de högsta i företaget feeders kanske? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0