It might be ridiculous but I do worry about it

HELG! skönt. :) Ikväll blir det lugnt, imorgon London och kanske träffa Marika (hoppas, HOPPAS!) och sen gig! Jag och Jamie ska se ASH. :D

För att svara er som frågade vad jag hade gjort på jobbet.. Egentligen är de väl inte så farligt tycker jag, men det var en kvinna som ringde in och frågade efter en viss person. Den personen var på möte hela dagen och jag frågade om jag kunde lämna ett meddelande istället och be den ringa upp när den kunde. Ja tack sa kvinnan och frågade sen "when does ***** finish today?" jag svarade "I don't know, I think at 5 cause we close at 5" och så la vi på. Sen ringde hon upp igen och frågade efter mitt namn för hon skulle rapportera att jag sagt när människan hon frågade efter slutade.

Jag såg inget fel i det och sa dessutom inget säkert. De flesta som har anknutning till företaget (personal, hyresgästerna, council osv) vet ändå att vi stänger klockan 5 så det är väl det uppenbara att man misstänker klockan 5, trots att det är väldigt mycket flexitid som gäller på detta företaget. Jag berättade iallafall direkt vad som hänt till min manager Felicity och hon sa att jag inte skulle oroa mig, det var ju en dum fråga ändå och att det gör inget. Men jag kommer definitivt inte att svara på den frågan igen!!

Vet inte om det är för att kvinnan frågade efter en specifik person, men det är ju så att vårt kontor ligger en bit utanför stan och inte många vill ge sig iväg dit om inte personen ifråga är där, så oftast bokar de en tid och måste ju då veta när människan är inne. Jaja, jag hoppas jag inte får alltför mycket skit utav detta! Lesson learned. Nästa gång säger jag helt enkelt "I don't know".

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Äääsch det är ingenting att oroa sig för, det är väl ett ganska självklart svar att ge? Du försökte ju bara hjälpa till, och vad skulle det spela för roll ändå om du sa när någon slutade?? Konstigt!

Gud vad sjukt det där är i England, jag vet på mitt jobb där fick man inte ens ge ut namn på vilka som gjorde vad, aldrig ge ut direktnr och skulle man koppla någon så var man verkligen tvungen att veta PRECIS vad den ville och se om man själv kanske kunde hjälpa först. Här i Sverige är det så enkelt, om någon ringer och frågar efter nån så kopplar jag bara och lägger på, eller ger ut direktnumret eller deras emailadress. Så sjukt privata alla ska vara i England, jag förstår inte varför?

2011-12-05 @ 08:44:29
URL: http://bagarebengtsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0