Just try your best, try everything you can

Usch och fy. Idag har varit en inte jätte bra dag. Eller inte början på den iaf. :P började med att jag hade en riktigt jobbig mardröm.. sen när jag lämnat Maia i skolan smsa Tania och frågade om jag kunde åka ut till stallet och försöka fånga Blackjack som var i en jätte stor hage, han hade varit ute hela natten för att ingen lyckats fånga honom. Han brukar nämligen få gå i de mindre hagarna på grund av detta. Javisst sa jag, och åkte ut och tog lite pellets i en hink och började försöka locka på honom. 2,5 timme och allt mitt tålamod senare gav jag upp efter att ha lockat, jagat, visslat och försökt få tag på han. :P

Det var riktigt varmt och soligt också, gissa om det var varmt att springa efter en envis ponny så länge!! Åkte hem och började städa och så, var ju sen med allt tack vare detta. Gick ut med hundarna lite över en timme och sen fortsätta städa. Sen iväg och hämta Maia och ta henne till Willow, fixade lite där så var Tania och Kevin där också. Jag och Kevin åkte hem och så åkte han och hämtade Luke och jag fortsatte fixa hemma.

Sen slutade jag kring 18.30. Såg att en av hönsen verkade rätt så seg och inte riktigt som vanligt innan jag åkte iväg och träffade J i nya lägenheten sen drog vi till hans pappa och kollade på fotbollen.

När jag kom hem så berättade Kevin att en höna hade dött. :/ de visste inte varför och om det var räven men det var inga kringströdda fjädrar eller så och hon var hel utom pytte lite blod, jag sa att jag sett en höna som såg väldigt trött ut tidigare. :( så jag tror hon gick bort och så har de andra hönsen hackat på henne, det är ju så de gör tyvärr.

Och på tal om att det var super soligt idag, tack vare mina 2,5 timme av att jaga häst + 1 timme promenad med hundarna är jag nu knall röd i fejset och ingen annanstans. Jippi. :P

Kommentarer
Postat av: marina

Åh stackars dej vilken jobbig dag :( Stackars hönan oxå :(

2011-04-07 @ 10:14:12
URL: http://marinask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0