Give me the peace and joy in your mind

Vet inte vad det är med mig, idag känner jag verkligen - ENGLAND! igen. Känner bara att jag kommer verkligen att åka tillbaka. Jag hör hemma där ett tag till.

Idag har jag ringt soc och kommer bli kallad i slutet av veckan troligtvis. Så kanske man får uppehälle iaf. Har ju inga pengar alls nu sen vill man ju ge lite till mamma och Staffan för jag får bo här och allt. Ska iväg till arbetsförmedlingen idag också på info möte. Trååååkigt. Typ samma som jag var på efter jag tog studenten förra året ju. Men men haha! :P

Lyssnar på Muse, de är så braaaaaaaaaaaaaa!!


Kommentarer
Postat av: katja

Hmm...jadu, du kommer inte vidare i livet förrän du åkt tillbaks till England och "blir klar" där. Gör du inte det kommer det alltid gnaga nånstans i dig, och inget kommer kännas riktigt bra... Så tror jag :/



Du måste ha ett mål att gå efter. Sätt upp ett datum då du vill åka igen,ha det som mål att till dess ska du ha hittat ny familj eller jobb. Sätt igång direkt-bestäm datum och börja att leta, inget händer om du bara låter dagarna gå...



Det låter kanske som att jag bara vill ha iväg dig, men så är det inte. Jag skulle önska du hunnit "bli klar" därborta under den tid du planerade, men så blev det inte. Jag ser hur du lider och mår, och det känns inte bra. Jag vill ha hem en Tiina som är fullständigt nöjd och KLAR med sin resa. Om du nånsin blir det, för som jag sagt - kanske stannar du där forever..hur ont det än gör i mig. För det gör bara ont att inte ha dig nära, men det gör oxo ont att ha dig nära och veta att du egentligen inte är här..Hoppas du förstår hur jag menar :/



Så på´t igen Tiina, jag stöttar dig, det vet du. Jag älskar dig <3



PUSS

2010-09-13 @ 12:38:45
Postat av: Annelie

hej hej, sag din kommentar pa stina i londons blogg. Jag har bott i London i 10 ar den 25e september. Du behover inget arbetstillstand eftersom Sverige ar med i EU, "personnummer" eller national insurance number, skaffar du pa pa arbetsformedlingen, har ar hemsidan www.direct.gov.uk och telefonnummer for att boka tid: 08456000643, det behover du inte forran du flyttat till England. Lagenhet kan vara lite svarare eftersom det ar ganska dyrt att bo har och jobb, beror nog pa vad for sorts arbete du ar ute efter...

hoppas att det hjalpte lite ialla fall :-) xx

2010-09-13 @ 13:40:36
URL: http://anneliepop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0