Written in the stars, a million miles away

England imorgon. Känns........... sådär.

Ska bli himla skoj att träffa Sarah. Och Bracknell - gänget.
Men fy vad jobbigt att åka från alla denna gång. Helt galet.
Nu när man vant sig vid att vara hemma och se alla jämt.
Känner mig så elak också.

Har inte träffat vissa så mycket som man velat, men det är
inte bara på grund av mig faktiskt. Men det är ju som det är.

Får se hur länge jag blir borta nu. Kanske bara blir som en semester?
Kanske stannar till jul? Kanske kommer hem efter 2 veckor?

Som sagt, allt bara snurrar i huvet. Vet varken in eller ut.
blaaaaaaah. Vill inte åka från er. Åka ska jag men får se hur länge
jag klarar mig. :P

Om jag ska ha ett liv i Sverige istället, vad gör jag då?
Finns inga jobb i Köping så då måste man flytta. Var? När?
Hur har man råd att flytta om man inte har jobb? Bil måste jag köpa.
Vänner, familj finns närmare.
Kan ge allt ett riktigt försök..

I England finns alltid au pair jobb. Men vill jag det?
Större möjligheter till andra jobb också.
Vänner.

Allt snurrar och det är aldrig en lugn stund i huvet.
Inte konstigt man inte kan sova om natten, utöver de
vanliga sömnproblemen. :P
I think I'm going insane.

KFC IMORGON SARAH det är iaf en sak som är säkert!!!! :)

Kommentarer
Postat av: Marina

Som jag sa, åk EFTER jul så vet du hur det verkligen känns att vara här, annars kanske du ångrar sej och direkt måste spara pengar till ny biljett.. Jobb kan du söka i vås och pendla, eller flytta till vås så bor du i en större stad, bil måste inte kosta en massa, boende kan du säkert ordna tills du kommer på fötter...

Visste att du skulle känna precis som när du skulle hit, att åka här ifrån, du gav det för lite tid tror jag. Och ingen riktigt stoppade dina tankar, jag försökte, men du lyssnade inte :/ hade nog varit bättre om du åkte tur och retur en vecka dit nu o stanna i sverige tills efter julafton, då hade du känt på det igen lite lätt, sett hur det kändes efter att varit hemma och säkert haft lättare att bestämma ..

2010-10-22 @ 13:54:17
URL: http://marinask.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag tror att hade du stannat längre så hade det vart ännu svårare att lämna swe, det hade jag tyckt iaf. Men au pair-jobb kan man alltid börja med medans man letar jobb :) Jag tror att du kan få ett jobb här innan jul och har du inte det så får du åka tillbaka då. Jag tror iaf att du måste ge det mer tid än bara två veckor. Men som jag sagt förut, du gör som du vill och jag kommer stötta dig i vad du än bestämmer dig för att göra. Love u hun! Du är min bästa vän oavsett vart du bor :D Och det blir definitivt KFC imorn ;)

2010-10-22 @ 23:16:14
URL: http://missbergman.blogg.se/
Postat av: mamma

Raring, inte konstigt du har sömnbesvär :(



Jag tänker inte radda upp lösningar för hur du skulle kunna göra om du stannat här. Det skulle bara göra dig ännu mer förvirrad. Men ATT allt skulle gå att ordna här finns inga tvivel om ;) Det tar vi OM du bestämmer att komma hem igen för att stanna.

Nu ska du tillbaks till England och tough shit för oss här, men du gör det du måste göra för att komma underfund med hur du vill ha det. Jag tycker ändå du gör rätt som åker NU och inte senare. Väntar du kommer du kanske inte iväg och skulle ångra det sen. Du måste få England "ur systemet" innan du kan landa ordentligt, antingen där eller här. Så ge England en ärlig chans nu, utan att tänka för mycket på "hur det skulle blivit" om du stanna hemma.



Kanske blir det bara en längre semester där, kanske bitarna faller på plats och du känner att det är där du vill vara, ingen vet i dagsläget. Jag vet att du är myndig och jag inte får bestämma, men jag vill ändå ge dig en fingervisning: Du får 1 månad på dig att "känna efter" och ordna jobb och boende därborta!! Detta för att du ändå ska ha lite press på att du MÅSTE få saker att falla på plats, du kan och får inte leva på andra där. Hoppas du förstår..



Så åk iväg med dig, ha en open mind och känn efter, inte bara på det roliga planet med kompisar, shopping, fester, osv, utan även det vardagliga som jobb, boende, räkningar osv. Vi kommer sakna dig massor, det vet du, och som vanligt bryter jag ihop men-inge nytt-jag repar mig. Men gör nu detta och bli en hel liten Tiina.



Jag önskar dig all Lycka Till, ta väl hand om dig och var rädd om dig hjärtat.



( och jag tycke du å Sarah är taskiga som ska käka KFC-helt utan mig!! Bergis går ni på Starbucks oxo, grrr-morrr )



PUSS

2010-10-23 @ 08:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0