Raindrops keeps falling on my head

OMG. Igår var verkligen inte min dag! Hade otur och var klumpig HELA dagen. Bland annat fick jag skrapa rutan på bilen på morgonen med en sån där papperstag från en kläd som jag lyckligtvis hittade i bilen då det inte fanns någon isskrapa. Höll på att få Maia försenad till skolan för trafiken var omöjlig (plus att det inte var så lätt att skrapa ruta med en pappersbit). När jag dammsög körde jag på nåt sätt över min egna fot vilket var mindre skönt, sen fastnade jag med tummen så de börja blöda under nageln. Behöver jag fortsätta? Ja det tänker jag - när jag kokade pasta till lunch koka det över så lågan slocknade och det blev vatten lite här och var. Skulle stryka lite kläder åt familjen, ställer upp strykbordet och sen hämtar strykjärn + generator saken, ställer det på strykbordet som kollapsar så allt flyger i golvet, generator saken går sönder - vatten överallt plus att själva strykjärnet gick sönder. Woooooop.

Gick då upp på rummet och läste, somnade och vaknade av alarmet (som jag tur nog hade komit ihåg att sätta i) och åkte och hämta Maia. Åkte med familjen till en fotostudio där de tagit bilder, kollade på bilderna, vissa var riktigt bra! :) intressant var det. Sen hem och så fick jag vara barnvakt, Tania och Kevin skulle ut och äta så jag fixade mat åt barnen och mig och när barnen lagt sig prata jag lite med Cocce sen upp och läsa nåt kapitel sen sova.

En bra sak med dagen var min långa promenad med hundarna i solskenet. Vi gick i en skog och kom fram till en damm där hundarna så glatt badade. Tyvärr gick Issy ner sig i lera på hemvägen så fick gå tillbaka och skicka henne i vattnet igen. Idag är dock vädret mindre bra, regn och kallt men måste ju ut med hundarna snart iallafall. Note to self - måste köpa en regnjacka och vattentäta skor!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Stackars Tiina, vissa dagar ska man bara inte gå upp alls .. fniss ..



PUSS

2010-11-11 @ 15:44:51
Postat av: katrin

gummistövlar + vatten/vind/goretexjacka typ :D

2010-11-28 @ 23:55:04
URL: http://katryn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0