Today is just like any other day

Hallå i stugan. Idag har jag inte gjort så mycket alls faktiskt. Mest tagit det lugnt. Har varit skönt att bara vara. På dagen åkte jag och mamma och mötte Staffan vid Åsby. Vi letade efter en passande buske att plantera där vi begravt vår älskade Destiny. Det blev en buske med gula blommor som verkade lättskött, vilket ju är bra. Hoppas den överlever. Vi har inte planterat den än, gör nog det imorgon. Gu vad jag saknar våran Dest. Han var så himla underbar! Alltid lika gosig, alltid lika underbar.. Minnena kommer aldrig att försvinna. Han har lämnat oerhört många tassavtryck i våra hjärtan! Tror inte han lämnade någon oberörd, den katten.

Harmony och Swinto verkar fortfarande lite förvirrade över att Destiny inte kommer. Harmony är inomhus väldigt mycket, kanske för att det börjar bli kallare ute?

Föresten så har vi tänt brasan för första gången nu i höst! Hur mysigt som helst. Varmt och gosigt blir det. MEN. Då kommer det upp igen. Under ögonlocken. Bilden av Safir, hon låg alltid framför brasan om vintrarna. Bilden av Destiny, först ligger han på Staffans mage, sen går han en sväng till mig eller mamma, sen lägger han sig vid elementet för att det är för varmt för honom. Åh, minnen, minnen, underbara minnen..


Hittade en urgammal bild på mig och Destiny idag. Från typ 2002 :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja det har varit skitjobbiga dagar nu...Minnen kommer hela tiden..Destiny med all sin otur och all glädje...Safir med sina små egenheter..Jag tror busken kommer ta sig och växa starkt. Den passar så fint där den står nu hos pojken..Så tråkigt att vi inte fick begrava Safir själva oxo..Hon finns runt oss hela tiden hon oxo. Dessa katter kom för att stanna hos oss i våra hjärtan och hjärnor...Jättefin bild...Vila i frid nu Destiny och Safir <3

2009-09-18 @ 08:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0