The Host

Nu har jag läst klart The Host på engelska, skriven av Stephenie Meyer. Som också skrivit Twilight böckerna. Den var bra! Lite småtjatig emellanåt dock, men det tyckte jag faktiskt om Twilight böckerna med ibland. Men man fastnade, ville fortsätta läsa, man tycker om huvud karaktärerna, hon skriver ändå på ett bra sätt måste jag säga. The Host var väldigt annorlunda mot böcker jag brukar läsa, science fiction - kärlek - drama - våld ungefär. Jag rekommenderar den, läsvärd var den definitivt! Det kommer att komma två uppföljare, The Soul och The Seeker, jag kommer nog säkerligen att läsa dem med! Slutet på The Host var bra även om man inte vill läsa de andra sen, så på så sätt känner man sig inte tvingad att fotrsätta läsa som man kan göra ibland :P

Jag brukar gilla att läsa böcker som handlar om fantasy, högre makter, magi och sånt. Harry Potter, Twilight, Eragon, Bartimeaus - triologin! Den sistnämnda är en riktigt bra kort serie på tre böcker som alla bör läsa. Komisk, spännande, magisk och helt enkelt bra! De står väl på ungdoms sidan i bokaffären, men so what!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Tiina bokmal ;)

2009-09-09 @ 17:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0