Too much pizza ain't good for you

Ugh. Har tryckt i mig den sista biten av pizza nu som mamma kom hem med vid lunch. Mamma, Karro och Fredrik åkte till Hallsta och käkade, jag pallade inte. Så mamma köpte med sig en pizza åt mig. En barn pizza haha :D Ja, jag är fortfarande sjuk. Suuuuck. Men det verkar gå åt rätt håll nu iallafall. Är helt utmattad i kroppen, huvudvärk, snorig och ont i lungorna men har inte så ont i halsen idag (kan vara strepsilsen mamma köpte igår - tack!) och liiite piggare i huvudet.

Har läst ut boken nu. Alltså "This Charming Man" av Marian Keyes. Den var bra måste jag säga. Rolig, sorglig, mysig, hemsk, verklig. Den var väldigt verklig, handlade om saker som faktiskt händer i verkligheten, som vem som helst kan råka ut för. Usch. Men bra var den, läs den hörrni!

Nästa bok att läsa blir nog en bok jag lånat av Karro. "Sista Andetaget" av Carlton Stowers. Den verkar riktigt hemsk och är verklighetsbaserad, sån bok jag inte vanligtvis brukar läsa. Tycker det är obehagligt med sanna berättelser som inkluderar barn som råkar illa ut. Man förvånas av hur människor beter sig :( Men ska ge denna bok ett försök. Får väl se om jag klarar det.

Alltid när jag ska läsa verklighetsbaserade böcker om barn som råkar illa ut tänker jag på "Pojken som kallades Det" som jag läste i skolan för några år sen. Usch. Den boken lämnade något slags avtryck i mig. Tur som var kom han undan iallafall.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du är nog på bättringsvägen när du orka slafsa i dig heeel pizzan??? Du är duktig på att läsa, det har du alltid varit och det är bra :)

2009-10-01 @ 18:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0