Usch och fy!

Är så förbannad på min fotolärare i Foto C. Vi har gjort en fotobok där vi har fått en varsin A4 sida att göra vad vi vill på, layout, bilder och sånt. Jag var så nöjd med min sida när den va klar, hade setat och gjort krumelurer i Illustrator, en röd ram och sen gjort om filerna till JPG så det skulle vara lätt att fixa i InDesign. Nu är böckerna tryckta och det visar sig att min sida inte alls ser ut som jag hade gjort den! Mina krumelur - ramar och bakgrundsramen är BORTA!! Det är helt vitt i bakgrunden på min sida. JÄTTEKUL. Och mina bilder ligger lite huller om buller - som passade till mina ramar.  Då fråga jag Peter, fotoläraren, lugnt och sansat (jag svor som in i norden på Annelie's lektion över att Peter ändrat på min sida och hon övertalade mig att hålla lugnet när jag frågade Peter vad som hade hänt) vad som var fel, varför min sida inte såg ut som den sida jag lämnat in. Då häver han ur sig "Du får skylla dig själv!! Är man inte på lektionerna och kollar allting får man skylla sig själv om det inte blir som man har tänkt sig."

GUBBJ*VEL for genast genom mitt huvud, vad kan man göra om man är sjuk? Om man är cpcpcp - skoltrött? Huvudsaken är väl att jag GÖR mina arbeten i tid, SER TILL att vara klar med allt, LÄMNAR IN och PRATAR med den som fixar allt till fotoboken?! När man är klar och lägger sin sak i "Klar" mappen förväntar man ju sig att sidan kommer att se ut som man har gjort den, inte som om man har slängt in några små bilder på en vit bakgrund och inte ansträngt sig ett dugg? USCH vad arg jag blir. Okej att man kan dubbelkolla men hur många i klassen har kollat i mappen som är klar och sen kollat på PDF'n innan den skickades? Inte särskilt många skulle jag tro. För man tror att det ska bli som man har gjort det! Jag pratade med Ingrid som hade ansvar för själva boken och hon sa att allt hade sett okej ut när hon lämnade det till Peter. Det är när han gjort en PDF av allt som mina grejer har försvunnit. Så får jag världens utskällning. TACK för den passningen GUBB - IDIOT!!! Ursäkta språket.

Så nu sitter man här och kommer att ha en jätteful sida i fotoboken där man skulle framhäva sig själv i. Och där jag hade fyllt i "Roligast på media: Foto och layout". Wihooo ser ju verkligen ut som om jag har ansträngt mig med layouten. NOOOOOT!!!


Ungefär såhär känner jag mig angående detta - chockad och ILSKEN!
För övrigt är min Waffle - Pie världens sötaste hamstris. Eller hur? :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Luuugn Tiina, luuugn...andaaas lite...

2009-05-15 @ 19:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0