Stockholm och Vårruset

Det blev en väldigt rörlig och rörig dag igår! På morgonen åkte jag ju till Stockholm med klassen, vi åkte med 8.39 - tåget. Tog pendeltåg ut till Älvsjö och kollade på ungdomsföretagen! Vissa var riktigt bra, andra förstod jag inte alls.. Käkade lunch - 75 kr för en kall, massproducerad uppvärmd hamburgare. Skolans är bättre. Hur ovärt på en skala? Men men, blev rätt mätt iallafall och sen kollade vi på företagen igen. Jag, Mattias och Jonny (tror även Fatimah och Johanna höll med) kände oss redan färdiga, hade gått fram och tillbaka minst 4 gånger, men vi fick inte åka in till stan eller åka hem. Lärarna sa: "Vi kom hit för att kolla på ungdomsföretagen inte gå på stan" och ja, det fattar ju jag med. Men efter några timmer när man kollat på det man tyckte var intressant och gått och snackat med Tom som går i vår klass tre gånger, som var med me sitt företag, kände man sig ganska klar. Men men, vi gick omkring lite till och allt som allt var det roligt iallafall.

Så åkte vi in till stan med pendeln igen, alla drog hem utom jag, Mattias och Jonny. Jag tycker det känns onödigt att åka hela vägen till Stockholm om man inte ens ska in till stan en sväng, om man har tid vill säga :) Inte för att vi hade mycket tid men 1½ - 2 timmar, så vi gick runt lite på Drottninggatan och sen till Gamla Stan. Det är så mysigt där ju! Käkade lite tacos på Taco Bar - grymt gott. Sen var vi tvungna att dra oss tillbaka mot station. Skönt att sätta sig på tåget efter att ha gått hela dagen.

Väl hemma i Köping gick jag och Mattias hem till mig - ca 3 km. Vilade några minuter sen kom mamma och Staffan och hämtade oss. Jag och mamma och Andrea skulle ju vara med på Vårruset! :) Andrea sprang, hon var jätteduktig, det tog bara typ 23-24 minuter för henne! Jag och mamma gick och för oss tog det ca 50 minuter, vi klarade det iallafall och vi kom inte sist haha! Det var mysigt, vi gick och pratade hela vägen och när vi kom i mål fick vi massa grejer av sponsorerna och en medalj :)

När man kom hem var man ju rätt trött kan jag lova. Idag är jag lite stel och har träningsvärk men mest i ryggen?! Märkligt. Men det var roligt iallafall och det är huvudsaken!


Jag sist vi var i Stockholm med skolan :P

Jag och Mattias, samma tillfälle :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0