Sagan om Desperaux

Kollade nyss på Sagan om Desperaux med små flickorna medan vi åt frukost. Den var ju faktiskt bra! :) Det är sjukt hur "äkta" barnfilmer ser ut nu för tiden, jag växte upp med tecknade filmer, riktigt tecknade, som Lejonkungen, Djungelboken och Pocahontas men nu är filmerna animerade, på ett helt annat sätt haha. Men det är roligt med de här nya animerade filmerna också, det är kul att det ser mer äkta ut. Ta till exempel Ice Age, Ratatouille och ja, Sagan om Desperaux. Det ser äkta ut men själva människorna och djuren och sånt ser ju fortfarande tecknade ut eftersom de inte är så proportioneliga :) Jag funderade också, och de "onda" figurerna i barnfilmer oavsett animerade / tecknade, ser alltid väldigt spetsiga och kantiga ut för att det ska synas att de är elaka. Ta ett exempel, Scar i Lejonkungen, han är ju väldigt "spetsig" och smal. Sen en råtta i Desperaux - filmen som var elak, minns inte namnet men han var spetsig, lång och smal han med. Det är lite kul tycker jag :P

Jaja nu ska jag väl leka lite med flickorna, kanske gå ner och kolla på korna. Senare blir jag hemskjutsad och ska med Mattias hem till hans mormor som fyller år. På kvällen ska vi vara med Gonzza och Elin och troligen dricka lite gott. Ska bli trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0