Ojajojaj

Nu är det lite bättre med magen som tur är! Måste verkligen till skolan imorgon, har två prov och ett nationellt, kul, KUL LIV. Men men så är det ibland :P snart är det slut med sånt! Idag har jag vilat igen och sen har faktiskt jag och Mattias ätit på McDonalds efter han slutat skolan. Jag tog mig till Donken osminkad och i mjukkläder, tror det är första gången jag går ut så på kanske.. 2 år? 3? Men men, nog om det haha. Jag har också glott på tv och läst en del under dagen, älskar verkligen att läsa.

Jag läste de första fyra böckerna i serien "Sagan om klanen Otori" för länge sen, måste ha varit ett år sen, minst. Iallafall sen jag läste första. Iallafall, jag tyckte om de böckerna från första stund, tycker att Lian Hearn är en duktig författare. Sen skadar det ju inte att omslagen är så himla fina! Det fastnar jag alltid på vid böcker, kanske är dumt, men ser en bok fin ut enligt mig så vill jag hellre läsa den än om det är ett "fulare" omslag. Men en del "fula" böcker är såkalrt bra de med. Nu känner jag att jag babblar på igen, det händer ganska ofta men för att komma till saken - när jag nu börjat läsa "Och himlens vida väv" när det gått minst ett år sedan jag läste böcker ur denna kanon serie sist så känner jag direkt att den här boken kommer att vara bra och tyvärr utläst inom några dagar. Hur? För att jag lever mig in i boken på ett underligt sätt tack vare sättet hon skriver på. Jag blir direkt fast i läsandet och vill inte sluta. Sen handlar ju den här femte boken om Shigeru som de första böckerna handlade mycket om och som jag tyckte om sådär som man kan tycka om vissa karaktärer i böcker. Så det blir spännande att se hur han levt! Sen gillar jag ju tanken på gamla japanska trädgårdar, japansk konst, teceremonier, svärden och de fina häger fåglarna som nämns ganska ofta i böckerna..

En del böcker som t.ex. Abarat (skriven av Clive Barker) tycker jag är bra, men tvåan har jag hållt på och läst i typ 2 månader nu. Den fångar mig inte på samma sätt som den första boken och är nog lite för mycket fantasy även för mig. Men lite rolig är den också. Jag SKA läsa ut Abarat 2, måste ju veta hur det går med saker och ting! Detta är ett bra exempel på hur olika författare är när de skriver. En del fångar en på en gång och så håller det boken ut,en del fångar bara upp en stundvis.


Sjuk Tiina som gillar att läsa :P
Kolla vad fint omslaget är?!

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Haha du frogar inte alls for mycket :) Jag kenner folk som har okt genom Swedish connection ockso, det verkar bra. Jag har varit her sen slutet av augusti, so lite mer en 7 monader nu. :) Elskar det! Jag stannar som au pair tills slutet av juli/borjan av augusti. Men som det ser ut nu kommer jag flytta tillbaka och plugga eller jobba istellet :) Jag har inget bankkonto her, tror inte det er so vanligt bland au pairer att skaffa det. Men jag tror inte det ska vara so komplicerat. Nogra fler frogor? bara att froga po. haha.

2009-05-06 @ 21:57:04
URL: http://soulofthesun.blogg.se/myyearintheuk
Postat av: Gabbi

Haha du frogar inte alls for mycket :) Jag kenner folk som har okt genom Swedish connection ockso, det verkar bra. Jag har varit her sen slutet av augusti, so lite mer en 7 monader nu. :) Elskar det! Jag stannar som au pair tills slutet av juli/borjan av augusti. Men som det ser ut nu kommer jag flytta tillbaka och plugga eller jobba istellet :) Jag har inget bankkonto her, tror inte det er so vanligt bland au pairer att skaffa det. Men jag tror inte det ska vara so komplicerat. Nogra fler frogor? bara att froga po. haha.

2009-05-06 @ 21:58:49
URL: http://soulofthesun.blogg.se/myyearintheuk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0