Muntligt x 2

Nu så är man klar med nationella prov! Skönt det. Hade ju som sagt Engelska B på morgonen och det gick bra! Vi pratade till och med över tiden, pratade 20 min istället för 15, hoppsan :P Det värsta är att när jag funderar på hur man ska säga en sak säger jag alltid högt "eeeh" vilket låter så fult! Måste sluta med det haha. Senare på dagen hade jag nationellt muntligt i Svenska B också, vilket jag totalt hade glömt bort! Mitt ämne var "Litteratur som berör" och det gick skapligt bra iallafall. Jag fick G+ på det. Kunde kanske ha fått mer men glömde att man skulle referera till två texter och inte till en text som jag trodde men tur att man har en så snäll Svenska lärare så jag fick godkänt ändå :)

På Samhällskunskapen var stämningen minst sagt.. rolig! Det var en kul lektion, vi diskuterade homo / hetero sexuella människor och fick gissa vem som var vad genom att se på bilder. Dessvärre hade inte Mathias svaret så vi vet fortfarande inte om vi gissade rätt haha! Sen fick vi tävla mot varandra i grupper men alla grupper utom en blev diskade så.. ja :P

Efter skolan gick jag och Mattias till Polisen och skulle be om utdrag ur registret. Jag fick ett papper av hon som satt där och man måste betala nära 200 kr för att få sina egna papper! Som handlar om en själv! Det kan jag tycka är lite dåligt. Okej om man betalar frakten men varför betala så mycket?! Jaja, Marie på au pair - agenturen (Swedish Connection) skrev att en del familjer vill se dessa papper så då får man väl kanske fixa det :) Har kollat en del på Mikso's hemsida också, en annan agentur, den verkar bra den med. Men men får se vart jag skickar mina papper i slutändan, vill iallafall skicka så fort som möjligt så man kan börja leta familj :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker den där "mikso's" hemsida inte såg så pålitlig ut mot den där andra sidan du har med i inlägget? :P

2009-05-11 @ 18:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0