Hur kan det vara så?

Jag blir allt mer fundersam på mig själv och hur jag tänker. Jag har ju varit skoltrött ända sen jag började trean på gymnasiet men det har slagit till på riktigt den här terminen. Ända sen vårterminen började har det känts meningslöst att gå till skolan, plugga och allt som har med skolan att göra. Nu är det bara veckor kvar tills jag tar studenten och lämnar skolan för evigt! Jag vet ju inte om jag kommer att plugga vidare nån gång i framtiden men det lär inte bli snart isåfall.

Även fast jag vet hur lite det är kvar av skolan och hur mycket det är kvar att göra så känner jag en sån fruktansvärd olust att gå dit. De flesta av mina lärare är helt okej, jag gillar de flesta. Skolan i sig är väl okej, men det är orättvist. Orättvist hur vissa program får åka utomlands titt som tätt medan vi ska vara så himla glada om vi kommer iväg till Västerås eller Stockholm för en dag. Hur lärarna behandlar eleverna olika - låter vissa komma för sent lektion efter lektion utan att ens nämna det men om en annan elev kommer för sent EN gång så blir det ett jäkla liv. Det är mycket såna små saker som stör mig något otroligt mycket, det har varit så i alla de år jag gått på Ullvi. Tyvärr. Sen har jag funderat på om jag valde fel linje (media) och ja, jag skulle nog ha tänkt till mer. Men har iallafall lärt mig lite grann som jag kommer att använda i framtiden. Och även fast jag nu VILL tänka "jag ska ta vara på den sista tiden i skolan, snart är det över!" så tänker jag hela tiden "jag orkar inte, jag vill inte, jag har ingen motivation" varför är det så?? Jag försöker vara positiv men allt känns negativt och när allt känns negativt blir även jag negativ. Vad är det för fel på mig nu för tiden?

Har redan hög frånvaro p.g.a att jag helt enkelt är så trött på att gå i skolan, har många gånger sagt till mina föräldrar, Mattias och lärare att jag ska bättra på närvaron men ändå sitter jag nu här och tänker "jag vill stanna hemma imorgon". Hade jag inte haft engelska imorgon skulle jag nog ha stannat hemma. Men jag vill verkligen få ett högt betyg i just engelska eftersom jag ska åka iväg som au pair i höst. Suck, denna vecka har jag troligtvis två prov i Natur (ett är säkert att jag har), muntligt nationellt i Svenska och Reading/Listening nationellt i Engelska samt försöka komma ifatt med Samhäll. pepp på det. Eller inte.

Nu ska jag kolla på Bridget Jones dagbok och försöka ta det lugnt resten av kvällen. Får se hur det går när jag vet att jag har så sjukt mycket att göra i skolan och så himla lite lust med att göra det. Har iallafall min lilla Swinto hemma igen :)


Kommentarer
Postat av: Yvve

Hej! Vad kul :) Ja det är ju en hel del pappersarbete i början. Jag är iof rätt ny ute i "au pair marknaden", men hittills kan jag varmt rekommendera Swedish Connection. Vi kanske ses i höst då!

2009-05-04 @ 15:40:59
URL: http://yvve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0