Hemma

Idag är jag hemma från skolan, fy på mig.. Men jag har ont i magen, vet inte varför :( hade det när jag vaknade imorse och lite har det gått över nu men en del är kvar, hoppas det ska försvinna. Har bara vilat hela dagen, sovit och kollat på ett avsnitt av Morden i Midsomer. Sen har jag för första gången i mitt liv lagat risotto, gjorde det till lunch! Det blev faktiskt väldigt gott. Men som vanligt gjorde jag för mycket mat men då kan jag ju äta risotto till eftermiddagen också. Har varit sugen på att pröva göra risotto sen jag sett det så mycket i Hell's Kitchen och Top Chef så igår köpte jag sånt ris och idag testade jag som sagt. Läste receptet som stod på förpackningen men bytte ut ganska många saker efter vad jag hade hemma så det blev lite mitt eget.

Nej nu ska jag tillbaka till sängen/soffan och läsa en stund med min lilla Swinto sovandes på mig. Föresten är nog Swinto den drygaste katt som finns, iallafall på nätterna. Han väcker mig alltid kl 03.50 på morgonen och är sjukt gosig, kurrar som bara den. Sen jamar han lite och försöker äta upp mitt hår (egentligen försöker han tvätta på håret men eftersom det är så långt så fastnar det bara i munnen på han, så han tuggar för att få bort det och det låter som om han ska kräka eller nåt) så jag får lägga täcket över hela huvudet och försöka somna om igen vilket inte är det lättaste. Har jätte svårt att somna om när jag väl vaknar till på nätterna.


Ungefär det här väcker mig kl 03.50 på natten.

Håret fastnar i hans tänder och han försöker spotta ut det. Smarrismarri.

Men söt är han ändå, min prins. Och snart blir han ett helt år gammal :)

(gamla bilder för min mobil är ju sönder och jag har mammas gamla nokia - utan färgskärm, utan kamera)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0