Dubbelmoral?

Kan katter ha dubbelmoral? Att visa att de vill en sak men sen vill de inte det iallafall, utan de vill nåt annat? Man kan ju undra när det gäller min lilla Swinto. Först väcker han mig om nätterna och kurrar och jamar och biter mig i håret. Sen sover han så gott när jag ska gå upp minsann och blir tjurig om jag råkar väcka honom, haha :P När han sen vaknar äter han lite och dricker lite, petar lite på sina leksaker och sen börjar han jama. Han går omkring i lägenheten och jamar och jamar och även om jag försöker leka med honom så struntar han totalt i det.

Jag misstänker att han jamar för att han är uttråkad, för att han vill hem till mamma (ut på landet till katt kompisarna) men när jag försöker leka med han så duger det inte. Nehe tänkte jag när jag bytte om och skulle till bilskolan, då tar jag väl hem Swinto till Mattias så kan han få leka lite med Mattias katt. Så fort jag tar på mig jeansen så kilar Swinto in under soffan och vägrar komma fram. Hur mycket jag än lockar med leksaker och grejer vägrar han komma fram för han förstår att han ska iväg någonstans! Tilläggas bör väl att mamma var här då, hon hälsade på innan hon skulle till sjukgymnasten, så då borde väl Swinto ha haft än större anledning att VILJA åka iväg, han lär ju ha trott att han skulle åka med mamma? Men eftersom han vägrade fick han stanna hemma och nu har jag varit på bilskolan (skriver mer om det sen) och hos Mattias en sväng, och minsann, Swinto jamar lika mycket och total ignorerar mig fortfarande när jag försöker leka med honom. Hur ska han ha det? :( vill ju inte att min lilla sötis ska vara så uttråkad men ändå vill han ju inte göra något åt det. dubbelmoral! kallar jag det :D


Knas - katten i egen hög person! och jag.

Föresten plockade jag med lite gräs och maskrosblad till min lilla
skrutta på väg hem från Mattias. Ni får se resultatet ikväll ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0