Suck..

.. idag har inte varit en så bra dag. Är fortfarande förkyld och har känt mig allmänt nere och hängig förutom det. Igår sov jag och Mattias ute hos mamma iallafall vilket var trevligt och vi fick skjuts in imorse när mamma skulle till tandläkaren. Mattias var hos mig en stund sen drog han hem och jag har legat och läst och kollat på film / tv hela dagen samt spelat lite Zoo Tycoon 2. Swinto är hemma hos mig nu iallafall så det är mysigt :)

Jag har typ panik vilket jag även haft det ett tag. För min framtid beror helt på när jag kommer att få mitt körkort. Det har jag vetat ett tag nu men med tanke på att det inte känts som om jag gått framåt särskilt mycket även fast jag känner att jag gör mitt bästa så känns det inte bra alls. Jag förstår helt och fullständigt att mamma och Staffan vill att jag fixar körkortet innan jag åker till London eftersom de lagt ut mycket pengar på det men allt känns så himla avlägset just nu, kan inte planera nånting förrän jag fått körkortet.

Mina körskolelärare har inte frågat / sagt nåt alls om när jag ska börja med halkbana, uppskrivning, uppkörning o.s.v. Ändå har jag nämnt att jag vill ha det klart gärna före sommaren vilket det nu troligtvis inte blir. Jag vet att jag själv borde ha pressat mer och frågat mer själv men man tycker ju att de också kunde säga till om de tycker att jag verkar redo o.s.v. Det här ligger som en stor tyngd över mig och trycker ner mig. Ovissheten, att inte veta vad jag ska göra, inte veta var jag ska bo (vet ju att jag får bo hemma, men ändå), inte veta hur jag ska få pengar. Hoppas att jag kan få körkortet så snart som möjligt så jag kan börja planera!

Sen är det mycket att göra fram till studenten också, imorgon är det klassträff, vi ska fixa lakan till vagnen, på torsdag björkklädning av räcken på Ullvi samt vagnpynt i Hemlinge, fredag student.. Vill ju hinna hjälpa mamma att baka smörgåstårta och sånt också! Men får se hur allt slutar, kanske kan komma iväg till mamma imorgon eller nåt.. :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Lilla gumman, det kommer ordna sig ska du se. Nu har du klarat av skolan, så du har mer tid för körkortet. På måndag ska vi kolla upp några saker, vi ska se till så bilskolan blir avklarad fortast möjligt. Tyvärr är det ju semestrar som kommer nu , men till sept/okt kommer du nog iväg som aupair/london :) Det är iaf vårt mål nu :)Så var inte så lessen gumman, det kommer ordna sig...pusspuss

2009-06-13 @ 16:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0