Nu så

Nu kan jag börja planera inför London! Snackade lite mer ordentligt med mamma och Staffan igår om bilskolan och sånt och idag efter arbetsförmedlingen åkte jag och mamma till bilskolan. Först sa de att det inte fanns någon enda plats kvar på intensiv kurs förrän i september och att man får vänta i månader med att ens boka körprov men då sa vi att jag MÅSTE ha körkortet så fort som möjligt och att vi då får vända oss till en annan bilskola. Då hittade hon minsann en liten lucka och sa att hon ska ringa och boka körprov på direkten så det hinns med det också, konstigt va :) Haha de gör allt för att behålla sina kunder och tur var väl det! Så jag ska gå en 2 veckors intensivkurs med början den 13 juli! Hoppas bara att jag klarar det. Men det hoppas jag. Tror det. Måste det! :)

Så nu kan jag äntligen lite smått börja planera mitt Au pairande i London!! Då kan jag åka i slutet av augusti / början av september. Bara jag klarar kortet. Men det SKA jag! Det ska bli så himla spännande och roligt att faktiskt bo i ett annat land, med ett annat språk, i en annan familj. Mycket kommer troligtvis att kännas väldigt tungt, men det är jag beredd på. Kommer att sakna min familj och mina vänner otroligt mycket! Men jag hälsar på, de som vill kan komma och hälsa på mig också och det vet de :) Det kommer nog mer positivt än negativt ur det här, det är jag säker på!

Varje gång jag varit i London så har jag alltid varit så otroligt glad, jag blir som en annan människa, får en helt annan energi. Mamma har också sagt det, och påpekat hur konstigt det är att jag är helt lugn och nöjd fast hundratals människor myllrar omkring mig i tuben, bussen, på gatan, när andra skulle freaka ut totalt av stressen, trycket o.s.v. Visst jag kommer kanske att tröttna på folkmängden efter ett tag men det ska bli grymt spännande att se hur det är att vara i London hela tiden. Inte bara på semester. I riktiga livet, everyday. Känns konstigt att säga att jag kommer att bo där!

Tack mamma för att du är så otroligt snäll och hjälper mig. Tack för att du stöttar mig och hjälper mig att hålla balansen när jag är på väg att falla, som jag gjort ett tag nu. Idag knuffade du upp mig på fötter igen :)
Fick mig att inse, det blir faktiskt av. Min dröm blir sann till hösten! :D



Jag, mamma och Staffan på planet för snart ett år sen.
Första gången vi var i London, första gången jag flög. Vem
kunde tro att jag skulle känna mig så.. hemma där borta :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer sakna dig jävligt mycket ska du veta!! :'(

2009-06-15 @ 20:44:51
Postat av: mamma

BRA Tiina!! POSITIVA tankar, du KOMMER att klara kortet. Det kommer gå jättebra ska du se..En dag förstår du varför vi inte ger oss med det och då är du tacksam :) Du har nåt fantastiskt att se fram emot, du ska BO i VÅRAT LONDON!! Jag vill oxo!! :) Jag kommer helt klart och hälsar på dig :):) Tack för de fina orden, gumman. Klart jag stöttar dig, i alla lägen. Jag vet ju hur viktigt detta är för dig, och tycker det är så kul du tog England till dig som jag i alla år.Detta ger dig stooor erfarenhet!! Fast...JAG KOMMER SAKNA SÖNDER EFTER DIG!!!!

2009-06-15 @ 21:25:04
Postat av: Tiina

Anonym: Jag antar att det är du Mattias, isf kommer jag sakna dig jättemycket också! <3 Du får hälsa på :)



Mamma: Ja det hoppas jag :) Förstår att ni vill att jag fixar kortet på en gång eftersom det är mycket pengar lagt på det och det är ju bra att ha kanske även i England. Det låter bra det, så kan vi turista och fika på Starbucks och glida omkring på Oxford street tillsammans igen :D Ja det är något speciellt med England, hoppas att jag kommer få ser mer av landet :) Jag älskar dig mamma!

2009-06-15 @ 21:56:59
URL: http://www.rifas.se
Postat av: mamma...igen

mmm...starbucks..caramel maccioto..?? Klart du fixar d, jag e inge oroli;) Å det är ju inte bara att det kostat..det är ju att körkort idag är ju såååå viktigt att ha.Puss i pannan mitt hjärta

2009-06-16 @ 08:07:18
Postat av: Moster Tiia

Det är klart att du fixar körkortet!Jag tycker du gör helt rätt i att jobba utomlands och du kommer klara det galant! Kul för mamsen oxå,hon får köpa klippkort på flyget! Sent grattis på födelsedag och student och jag önskar dig all lycka i livet.Och Tiina,det gör inget att man faller ibland bara man tar sig upp sen! Stooora kramar o sköt om dig.

2009-06-16 @ 11:19:48
Postat av: Tiina

Mamma: Åååh vad gott och jag tar en Caffe Mocha så delar vi på en Panini... muuums! Ja körkort är ju alltid ett plus :) Puss <3



Tiia: Ja jag måste helt enkelt klara det haha :) Aa jag kommer nog få mycket bra erfarenheter där borta i England :D Haha ja precis, mamma tjänar på det hon med, hon får flyga som hon tycker är kul och åka till London som hon tycker är askul :D Kramar <3

2009-06-17 @ 21:49:59
URL: http://www.rifas.se
Postat av: Anonym

Mamma: Åååh va gott, sen tar jag en Caffe Mocha och så delar vi på en Panini... muuums! Ja körkort är ju alltid en fördel :) Puss <3



Tiia: Det tror jag :) Ja jag kommer nog få mycket erfarenheter av att bo i England :D Haha ja precis, det blir bra för mamma med hon får flyga som hon tycker är kul och vara i London mer som hon tycker är askul :D Tack Tiia! Kramar <3

2009-06-17 @ 21:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0