Halkbana

Idag har jag och några till på bilskolan gjort halkbanan :D först åkte vi till Eskilstuna, Maria och Filip körde halva vägen var. Där så fick vi åka i en stol som tvärnitade i 7 km/h, alltså det kändes verkligen var bältet satt om man säger så! Ändå var det bara 7 km/h... Usch jag vill aldrig krocka. Någonsin. Sen kollade vi på några småfilmer om hur man skulle göra på halkbanan, sen gick vi ut. Jag och Maria åkte tillsammans, och Filip och Micke åkte :P Först skulle man köra i 50km/h typ och panikbromsa med ABS och utan ABS. Både på vanligt underlag och sen på olja och grejs. Sen samma sak men väja för ett hinder på oljebanan, snacka om att sladda :P

Sen fikade vi lite, och började på nästa moment. Då skulle vi zickzacka mellan några pinnar bara på vanligt väglag sen köra på en as hal bana och försöka att stanna på sitt eget körfält. Johejdu, inte en chans iallafall inte utan EPS grejen :P Man gled mest åt sidan med hela bilen haha! Men med EPS'n gick det bättre :) Slutligen fick vi åka runt i voltbilen! Läskigt men kul :D sen kollade vi på filmer när man krockade i 50km/h, 70km/h och 90km/h.. hejdåhejdå kan man ju säga, iallafall i de två senare! Återigen, jag vill aldrig krocka eller nåt!! Jaja.. sen körde jag och Micke hem till Köping och jag drog hem på en gång, eller drog upp på stan en sväng.. Köpte en bok för mitt presentkort (Stephenie Meyer, The Host) och större kuvert. Samt en ny vattenflaska till Våfflan, hennes är ju trasig :( Tur som var hade jag ju en mini flaska hemma i reserv som hon haft några dagar men köpte en större idag :) såå... det var det!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Waaoooo..Det där verka vettigt..skulle nog behöva gå bilskola jag med..Men då portförbjuder de mig på vägverket säkert..-håll dig till gåstavarna du, säger de, haha. Hoppas det går bra imorrn..Om det inte skulle göra det så tappa inte sugen..då går det bättre nästa gång..blinkar hetsigt me ögat

2009-07-23 @ 07:46:18
Postat av: Tiina

Haha joru :) HAHA du är ju knasig :D ja det hoppas verkligen jag med, hoppas jag klarar det! :)



Snacka om tur att jag inte körde så förjävligt på halkan igår som jag gjorde idag, då hade jag väl kört ihjäl mig på kuppen...

2009-07-23 @ 15:04:56
URL: http://www.rifas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0