Fladdermus

Egentligen är ordet fladdermus väldigt konstigt kan jag tycka. En mus som fladdrar? Tack vare deras vingar och stora öron? De ser ju inte ens ut som möss i ansiktet tycker jag. Och ingen lång svans har dem. Jaja. Anledningen till att jag kom på att fladdermus är ett konstigt ord är för att det var vad jag mötte när jag kom hem, just det, en fladdermus! Den låg alldeles livlös på rygg på dörrmattan, med vingarna spretande åt sidorna och de små bak tassarna rakt upp i luften och de enorma öronen som bara låg där. En välkomst - gåva från en av katterna, man tackar.

Fladdermöss, man tänker ju på skräckfilmer eller gamla slott och vampyrer! Jag har inte sett en fladdermus på nära håll på väldigt länge, hade glömt hur stora öron de faktiskt har. Först tyckte jag den var jätteful men när man såg på den en stund blev den ju lite söt. Coola vingar hade den, man tänkte på drakvingar haha! Stackarn, den var så fulsöt där den låg, knappt skadad, bara dödad. Katterna kan väl iallafall äta upp det dom tar död på? Jag undrar vem av katterna det är som fångat denna fladdermus - det måste vara Mr Harmony eller Swinto. Destiny har slutat att "visa upp" sina byten nästan helt medan man ofta hittar både fåglar och möss på verandan sen små katterna kom. Fåglar har det varit mycket av den här sommaren, suck. Alltid fullt med fjädrar på dörrmattan haha, stackars små pippin.

Jaja, jag fick skyffla upp den lille fladdermusen och gå och slänga iväg den, med Destiny som sällskap, mötte honom i trappen. Alltså katterna måste ju vara galet snabba som hinner fånga fladdermöss och fåglar och sånt. Man brukar se / höra fladdermöss flyga förbi om kvällarna och det går ju as snabbt!

Oj det blev ett långt inlägg tillägnat den lille fladdermusen och hans släkte, hoppas någon orkade läsa allt mitt dravel hahah!


Märkliga djur måste jag säga..

Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag tycker att dom är värsta coola! :D Synd bara som du skrev, varför kan de inte äta upp när de ändå tar död på djuret :(

2009-08-14 @ 21:53:57
Postat av: Mamma

Jammen asså vafaan asså, ungen TVINGA MEJ o kolla på ÖRONA innan hon behaga flytta undan äcklet!! Tro ni/nån det var kul lr..va.va.va??? Fyyfan va äckligt...hann dock se vingen, den var fin..uuhuuhhuuu

2009-08-15 @ 19:41:07
Postat av: Tiina

Mattias: Ja de är as tuffa :) Mjo :/



Mamma: HAHA men du vägrade ju kolla ändå!!! :D

2009-08-16 @ 15:30:35
URL: http://rifas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0