Torsdagen

Näst sista dagen i London. Verkligen tråkigt! Vi klev iallafall upp 7.30, gick och åt frukost :) Runt 9 begav vi oss mot tuben och åkte mot Queensway. Därifrån gick vi i Hyde Park mot Kensington Palace. Kom fram dit och vi fick några dosor som var jättesmarta, det var olika nummer i olika rum i slottet/palatset. Så tröck man in numret på det rum man var i på dosan och höll den mot örat så berättades det fakta om just det rummet! Supersmidigt. Fick veta massor om prinsessan Diana och tidigare kungligheter. Samt om deras kläder, det var jätte intressant :D Allt som allt tog det ca 1,5 timme att gå igenom allt (man kunde lyssnat mer men vi orkade inte lyssna på allt då de pratade länge i varje rum). Så handlade vi lite i Kensington Palace - shopen, jag köpte en penna och en fjäderpenna och så fick jag en liten present på köpet! :) Det fick mamma med :) Tyvärr fick man inte fota i Kensington Palace :(

Sen promenerade vi lite i Hyde Park, vi gick runt The Round Pond (den runda dammen) och såg en massa fina fåglar - svanar, kanadagäss, grågäss, nå andra gulbruna gäss, duvor, änder, sothöns mm. Tänkte på Mattias, att här skulle han vara! Han som gillar fåglar :)

Vi mötte några ekorrar igen och jag matade dem med :D Så himla söta alltså. Och parkerna i London är så himla fina! Det är så mysigt att gå omkring i dem, att se alla djur och alla människor som är ute med sina hundar. Ganska otroligt föresten att hundarna inte anfaller ekorrarna och fåglarna?! :P

Matar ekorre i Hyde Park. :)

Jaja, sen rörde vi oss mot tuben och åkte till Notting Hill. Superfint område! Käkade på en italiensk restaurang, supersmarrigt. Jag åt pasta med svampsås, baconbitar och kycklingbitar :) Sen gick vi längs Portobello Road och kollade, det fanns rätt mycket. och det var väldigt lugnt :) Jag hittade ett par as snygga DC skor, ångrar att jag inte köpte dem!! :( Vi fikade iaf på Starbucks och sen åkte vi till Oxford Street igen. Vi shoppade lite och så, det var massor med folk där som vanligt! Men konstigt nog stör det mig inte att det är så himla mycket folk. Det enda jobbiga var att det var så varmt i affärerna.

Fika på Starbucks. SMARRIGT!

Sen begav vi oss till hotellet iaf, tråkigt att det var sista kvällen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0