Onsdagen

På onsdagen i London klev jag och mamma upp vid 7.30 som vanligt. Käkade frukost och fixade oss sen begav vi oss till London zoo :D Massor av fina djur såg vi. Vi var även i reptil huset där första Harry Potter filmen har scener från ;) FETT COOLT hihi. Fanns massor av fina ormar, ödlor och grodor :) Sen kollade vi på apor, lejon, tigrar, zebror, giraffer, kameler, lamor, flodhästar, fåglar, pingviner mm... Det är nog mer fart och liv på sommaren kan jag tro, det var lite småkyligt och de flesta djuren som var utomhus verkade lite trötta.


Är man Harry Potter freak så är man. :)

Slutligen hittade vi en restaurang där vi käkade lite. Ris och kyckling tikka masala haha. Sen handlade vi lite i zoo - shopen och gick därifrån efter flera timmars tittande. På vägen tillbaka till tuben genom Regent's park mötte vi på en massa ursöta ekorrar! Jag matade dem med Twix - choklad. Alltså jag försökte ge av den kexiga delen och inte av det kladdiga. En liten korre klättrade nästan upp på mitt knä! De var så himla gulliga.


Jag... Älskar... Ekorrar!

Vi tog tuben till Piccadilly Circus och vandrade omkring där. Det var jättemysigt! Massor med lampor och julbelysning. Fikade lite på Pret a Manger eller vad det hette, smarrigt. Sen fortsatte vi gå omkring och kolla på allt som fanns. Gick in i en bok affär och det var verkligen som på film! Böcker ända upp i taket :D Lite senare gick vi vilse men vi hittade tillbaka, vi är så duktiga på att följa våra egna fotspår haha.

Kom inte tillbaka till hotellet förrän typ 18-19 tror jag, vi hade ju gått därifrån ca 9.30 på morgonen. Snacka om heldag :)
Önskar att Mattias var med och fick uppleva allt det här underbara! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0