Måndag igen.

Jahapp då var det måndag igen. Och skola. Mattias sov som sagt här idag, vi höll på att bli tokiga inatt när Swinto (katt) hoppade i alla påsar han nånsin kunde hitta och Våfflan (hamster) började bita i gallret... Aldrig en tyst stund när man har djur i en liten lägenhet inte :) Själv har jag vant mig ganska bra vid deras knasiga påhitt och nattliga ljud men Mattias vaknade av precis allting stackarn. Det slutade med att Våfflan fick stängas in på toaletten för att få lite lugnare :P


Charmtrollet Swinto.

I skolan började vi med engelska. Hade engelska provet idag och det kändes ganska okej. Hoppas iallafall att det gick bra :) Efter provet började vi planera inom grupper hur vi ska göra våra projekt. Vi ska nämligen göra ett projekt om droger. Jag hamnade i grupp med Mattias och två killar till. Vi kom överens om att vi ska göra en affisch i A3 storlek.

Efter engelskan hade vi FBL. Gjorde inte särskilt mycket, satt mest och snackade. Ska göra lite grejer till kunskapstestet i FBL nu i veckan. Sen har vi ju det arbetet om att man ska ta minst 5 bilder på en okänd person och lära känna honom/henne... Hmm.. Efter FBL var det lunch, gick och käkade. så var det svenska. Wirre var med på lektionen också :) Han ritade ju väldigt fint på tavlan XD Vi gick iallafall genom lite saker som kommer på svenska uppsatsen nästa torsdag... Men jag kommer inte att vara med för jag är i London då! :D

Sen hade vi iallafall Samhäll. Pratade om regeringen och så, inte så jätte intressant. Men det är väl ett nödvändigt ont :) Sen slutade vi iallafall för dagen, 14.00. Skönt! Jag, Mattias och Tom gick upp mot stan sen drog Tom hem och jag och älskling gick till Waynes coffee och fikade lite :) Ovanligt haha. Jag drack varm choklad och åt en scones, smarrrrrr!

Sen begav jag och Mattias oss till Big inn och H&M. Hittade en fin vinterjacka som jag köpte! Den är brun (nästan lite brungrön) och jättefin och skön. Sen handlade jag lite mat och så gick vi hem till mig. Swinto den busen hade ställt till med rejäl oreda... Han hade bl.a. haft ner pizzakartongen från igår på golvet, haft iväg tangentbordet så det låg precis vid skärmen samt haft ner lite grejer från TV - bordet på golvet. Han passar på medan man är borta! Men han är söt ändå :)


Jag i nya jackan :)

Har iallafall tagit lite söta bilder på tok Swinto idag också, använde Soft screen som jag köpte på mässan i lördags. Det blir faktiskt skillnad! :) Nej nu ska jag fortsätta att fixa lite bilder till kampanjen för Köpings fotoklubb.


Swinto gubben.
(har gjort bakgrunden mörkare om
det ser konstigt ut)

Kommentarer
Postat av: mattias

älskar dig <3

2008-11-17 @ 20:02:29
URL: http://mattiaspe.blogg.se/
Postat av: mamma

Hejja Swinto :)

2008-11-19 @ 20:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0