Svar till er

Jag fick många och en del långa kommentarer på inlägget om att mitt brev kan vara "fel" och här får ni svar, det bli lättast såhär tror jag :P

Mattias: Ja det är bra att Marie ska försöka hjälpa mig :P

Janetti: Kan skicka en kopia på brevet till din mail om du vill. Det kan ju inte skada :) Ska leta reda på din mail adress bara. Jag förstår helt och fullt att de kan bli oroliga tack vare det jag skrev om pappa, därför valde jag att ta bort det och bara skriva att han gick bort. Så får de fråga om de känner att de vill veta mer, Marie tyckte att det lät helt okej. Tålamod kan jag säkert bli bättre på men nåt som nog behöver bli ännu bättre på är självförtroende.. Känner mig oönskad :P haha. Men jag vet ju att jag kommer iväg, rätt familj måste bara få mitt mail, så är det ju men ibland har jag svårt att tänka logiskt. Vissa dagar är sämre än andra. Tack moster! Kramis <3

Mamma: Ja det är jättesvårt att försöka beskriva sig i ett brev, där man inte kan få med tonfall, kroppsrörelser eller nåt, bara förklara genom stel text :( Och när man inte kan förklara allt så väl som man velat, man ska som du säger kanske inte vara hur personlig som helst. Vissa saker är ju som de är och det kan vara svårt för andra att förstå om de inte vet orsakerna. Marie sa en del kloka saker som jag ska tänka på och har gjort om i brevet. Tack mamma. Puss <3

Johanna: Det suger totalt. Men jag kommer att få en familj, det vet jag ju. Är bara så otålig haha :) Har en dålig dag idag igen, precis som när jag skrev det där inlägget. Det känns värre då än vad det kanske är. Kram <3


Dessutom sa Marie idag en sak som jag kan förstå. Vissa familjer tänker direkt "NEJ" när de ser att jag är tatuerad. Har ju bara en tatuering men det vet ju inte de om. Så jag la till i brevet att jag har en tatuering på handleden som de kan se på en av mina bilder. Det var ju liksom tanken med bilden, att visa att jag faktiskt har en tatuering, jag vill köra med öppna kort så det inte kommer några överraskningar.. Förstår att vissa familjer säger nej tack vare detta. Marie sa också att det är mycket mycket fler au pairer i år än det varit tidigare så familjerna har massor att välja bland, det blir lite konkurrens mellan oss au pairer. Och att flera fått vänta mycket längre än jag gjort än så länge.

Min familj kommer att komma. Förr eller senare. Förr är väl att föredra men blir det senare så blir det så. Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: tove

annars kan jag rekommendera aupairworld.net, är ju inte genom en förmedling men man får svar hur snabbt som helst från olika familjer, särskilt om man är villig att åka till olika ställen :) testa vettja!

2009-09-04 @ 15:49:31
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det är mycket som ska falla på plats och stämma i detta, både från familjens önskemål och dina egna.Kan ju bli ett pusslande. Men i slutänden blir det bra.Tråkigt om den där llla tatueringen ska ställa till nu.Men jag tycker det är bra att du visar upp den, och som du säger:inga obehagliga överraskningar.Men jag tycker familjerna oxo ska vara ärliga och inte hymla med nåt.Snart nog får du erbjudaden ska du se.Jag tycker INTE du ska byta till det tove föreslår!!Stanna på förmedlingen du är i.Förresten är det säkert lika tuff konkurrens överallt nu med aupairer.Me det lossnar, du kommer få din familj. Kram

2009-09-04 @ 18:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0