Brevet kan vara "fel"

Pratade med Marie igår om min oro över bristen på familjeförslag. Hon blev förvånad att jag bara hört från en familj. På tal om det så har familjen inte sagt ja eller nej till henne heller, så  svaret kommer nog i veckan. Marie skulle komma hem till London igen ikväll och skulle då läsa igenom mitt Dear Family brev ordentligt, se om hon hittade något som kanske gör att vissa familjer tvekar att höra av sig till mig. En konstig översättning eller vad som helst som gör att det kan vara därför knappt några familjer hört av sig till mig. Så ringer hon mig imorgon.

Jag kan tänka mig att det har att göra med det jag skrev om min biologiska pappa, men Marie tyckte ju att jag skulle ha det med i brevet. Personligen kan jag förstå om familjerna reagerar och tänker att "men sånt går ju i arv, tänk om hon också får det" och det tror mamma med kan ha med saken att göra. Pappa hade ju diabetes och hjärtfel som gjorde att han gick bort. Och det skrev jag i brevet efter att jag pratat med Marie, innan hade jag inte nämnt honom i brevet konstigt nog. Det känns ju som att Staffan är min pappa nu, men känns ju väldigt taskigt att jag inte ens hade skrivit om min riktiga pappa när jag tänkte efter. Men men. Jag vill bara att det ska stå att han gått bort och så får de fråga mig vad som hände om de undrar. Jaja jag ska ändra till det vad än Marie säger :) så får vi se om hon hittar något mer som behöver ändras på..

Kommentarer
Postat av: Mattias

Gud vilken tur att hon ska hjälpa dig älskling! :) <3

2009-09-01 @ 16:03:49
URL: http://www.limosa.se
Postat av: Janetti

Hade gärna läst brevet Du skrivit:-) Om det nu är så att familjer blir fundersamma över din pappas sjukdomsbild så försök att respektera det, om du kan så "se det från deras håll". Jag kan med min egen erfarenhet förstå deras rädsla i såfall. MEN utan att ha läst ditt brev så kan det oxå vara så att de tycker du är FÖR bra för deras familj. Du kommer iväg men kanske du behöver träna lite tålamod och det lär du dig nu när du får vänta:-) Remember you can always ask me for advice:-) Kram

2009-09-01 @ 20:19:55
Postat av: Mamma

Ja men vad svårt det måste vara att skriva ett sånt personligt brev. Svårt att avgöra HUR personlig man egentligen ska vara.Jag skulle då inte vilja lägga upp hela mitt liv hur som helst, till vem som helst som jag inte ens pratat med nånsin...Hoppas Marie kommer på nåt bra iallafall, och det tror jag hon gör..Som Janet säger, måste du ha tålamod nu, trots att det är jobbigt med väntan..Det ordnar sig gumman. Puss

2009-09-01 @ 22:22:27
Postat av: Johanna

Vad tråkigt att det inte går så bra för dig med familjerna :( jag hoppas allt löser sig snart!! Kram <3

2009-09-02 @ 21:16:36
Postat av: Mamma

Jösses, snacka om att tjata...hur blev det sååå?? Sorry, Tiina :(

2009-09-03 @ 08:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0